Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1823 ggr
[EM_L]
9/12/17, 4:14 PM

Ni som använder denna bindan.

https://www.ica.se/handla/produkt/ultra-super-plus-binda-12-p-ica-basic-id_p_7318690081241/#s=ica-kvantum-malmborgs-caroli-id_02720

…tycker ni att den funkar för er?  För även om jag har den rätta bindan så känns det onödigt att slösa pengar om den finns en som funkar lika bra som Libresse.

Läcker den? Räcker den för måttliga blödningar?

Annons:
Grace2009
9/12/17, 4:26 PM
#1

Jag har använt ica basic nattbinda sedan tonåren (är ju en annan modell, men samma serie). Jag blödde rätt så kraftigt när jag var yngre men har bara blivit att jag har fortsatt med dem även nu när jag inte blöder så mycket längre. Jag har aldrig haft besvär med dem, men allas underliv är olika känsliga. Prova en förpackning om du vill och utvärdera hur det känns för just dig 🙂

Lona
9/12/17, 7:04 PM
#2

Jag tycker att Libresse och Always är snäppet bättre men Ica basic är förvånansvärt bra! Jag använder dem för det mesta, möjligen att de blir lite knöliga ibland. Det är större skillnad på trosskydden tycker jag, där är Libresse/Alldays klart bättre men jag använder Ica basic om jag bara går hemma och har aningens "eftermens".


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

SuperLimm
9/13/17, 8:42 AM
#3

Jag har bara provat ica basics trosskydd, har dom till hunden när hon löper. Klistret är lite sämre där tycker jag än andra dyrare märken men annars funkar dom jättebra.

Mvh Linn

Honestyisdead
9/13/17, 5:01 PM
#4

Jag tycker du ska försöka slappna av och ta det som känns bäst för DIG. Du verkar oroad i dina trådar och ingen mer än du kan hitta rätt :)

Snowblind
9/15/17, 4:21 PM
#5

Jag tycker ICA Basic fungerar men är inte lika skönt som Libresse. Hade gärna läst på förpackningen om de använder några former av kemikalier i dessa eller parfym m.m. som de verkar ha i Always (använde en gång, aldrig mer).

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

[EM_L]
9/17/17, 4:33 PM
#6

#4 Jag vet men är främst nyfiken!

Hittade denna och den ser bra ut. Men hur ser själva bindan ut😂

Någon som kan förklara eller lägga upp en bild?

Ser den ut som Libresse ultra thin normal with wings?

https://www.coop.se/handla-online/varor/hygien/intimhygien/bindor/26078008-binda-normal-ultratunn-med-vingar

Annons:
Honestyisdead
9/17/17, 5:11 PM
#7

Där är en ritad bild på förpackningen.

Upp till toppen
Annons: