Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 1193 ggr
Kasp
9/11/17, 5:49 PM

Kyl och frys, snälla hjälp

Har en kyl och frys som har ett kombinerat reglage för båda. Den går från 1 (varmast) till 5 (kallast). Vet att man ska ha cirka 5-8 i kylen och minus 18 i frysen men det går typ inte. Ställer jag in på det kallaste är det precis minus 18 i frysen MEN då är det cirka 0 i kylen = ägg, mjölk och grönsaker fryser. Äggen fryser sönder och spricker. :'(. Men höjer jag tempen så att det blir bättre i kylen så blir det cirka minus 13-15 i frysen. Har ni några kloka råd? Blir matvaror dåliga om jag har cirka minus 13 i frysen? Det är ohållbart att ha nollgradigt i kylen. Men har oftast mina frysvaror i frysen väldigt länge och vill kunna lagra och bunkra utan att de blir dåliga.

Annons:
hemul
9/16/17, 1:07 PM
#1

Maten håller sig så klart kortare tid om det är varmare i frysen.

Hur bor du? Är det hyreslägenhet så säg till att kyl-och-frys inte funkar och be om en ny. Annars överväg att köpa nytt. Låter ju helt knäppt att med samma temperaturinställning för båda.

Kasp
9/17/17, 12:03 AM
#2

Har kontaktat hyresvärden, men kyl och frysen är helt ny pga den förra inte fungerade. Håller med om att det är asknäppt med vara ett reglage. Kommer bli hur bökigt som helst om man vill frosta av sen…

Katti
9/17/17, 12:46 AM
#3

Är de nya så får så klart hyresvärden reklamera till säljaren. Såna varor levereras ju med garanti!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: