Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 783 ggr
Anonym
Anonym
9/11/17, 5:42 PM

Svamp?

Går på heracillin och mitt underliv har blivit så jävla ömt. Har förbannat ont, det kliar och jag håller på blir tokig, är även extremt torr även om jag smörjer med olja. Har aldrig någonsin haft Svamp i hela mitt liv så jag vet inte hur jag ska göra? Är det ens Svamp?

Annons:
Sindri
9/11/17, 6:03 PM
#1

Om du inte haft det förut och känner igen symptomen så bör du gå och undersöka. Antibiotika är ju känt för att slå ut alla goda bakterier så det kan mycket väl vara det.
Om det nu är det och du skall behandla så se samtidigt till att äta så du gynnar goda tarmbakterier, eller ta åtminstone probiotika. Inte sån där söt Proviva eftersom socker gynnar svamptillväxt. Bättre med tabletter i så fall.

Aleya
9/11/17, 6:32 PM
#2

Gå till gyn och kolla. Då du aldrig har haft det innan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
9/12/17, 11:53 AM
#3

Bokat tid på ungdomsmottagningen. Hon tyckte jag gjorde rätt som inte behandlade mot Svamp när jag inte är säker på att det är just Svamp :)

Sindri
9/12/17, 12:09 PM
#4

Bra gjort! Lycka till och hoppas det går bra.

Anonym
Anonym
9/13/17, 5:37 PM
#5

Fick nån salva att smörja slidöppningen med men som innehåller kortison. Vågar man verkligen ha det i underlivet?

SuperLimm
9/13/17, 8:14 PM
#6

Läs bipacksedeln, sånt brukar stå där :)

Mvh Linn

Annons:
Anonym
Anonym
9/13/17, 8:28 PM
#7

Fick ingen bipacksedel. Fick en liten burk med salva av BM som jag ska smörja med morgon och kväll i 4 dagar. Men minns inte vad den heter :/ Får ringa och höra för vad jag hört/läst så ska man absolut inte ha kortison i underlivet men denna skulle innehålla så pass lite kortison men är ändå väldigt osäker

SuperLimm
9/13/17, 8:38 PM
#8

#7 hmm okej så synd! :/

Mvh Linn

Honestyisdead
9/13/17, 9:32 PM
#9

Jag tycker du ska följa rådet du har fått.

Maria
9/14/17, 8:05 AM
#10

Jag tycker som Hera att du ska följa rådet du fått annars står du ju på ruta ett igen. Det gäller ju bara fyra dagar och jag antar att en slags utvärdering ska göras då.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
9/15/17, 4:13 PM
#11

Håller med, är ju verkligen bara fyra dagar med lågdoserad kortison dessutom. Långa kurer med kortison vill man ju undvika var det än är på kroppen (eller i kroppen för den delen också) Om du inte följer ordinationen kan du ju i värsta fall få värre problem i stället och bli ordinerad en längre kur med kortison till och med.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonym
Anonym
9/15/17, 8:28 PM
#12

Jag kör på med krämen. Hellre det och besvären går över vilket dom faktiskt gjort än få mer besvär :) Ska ta en till tablett solona på onsdag, fick 2 tabletter att ta, en i onsdags och en om en vecka. Sedan tillbaka till ungdomsmottagningen men det känns bra :) Tack för alla svar!

Upp till toppen
Annons: