Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 541 ggr
blåbärspajen
2017-09-11 13:35

ägglossnings stickor

Hej

Kan man  lite 100 % på ägglossnings stickor?  Förra månaden testade jag och då hade jag ägglossning 2 gånger vilket jag både kände och såg på stickorna.

Men denna månaden verkar jag inte fått någon ägglossning enligt stickorna men om jag kollar på mina flytningar så känns det så ändå.. Det var bara på gränsen för några dagar sedan..

Annons:
SuperLimm
2017-09-11 14:23
#1

Ägglossningstest visar som jag förstått det inte själva ägglossningen, utan bara när hormonet blir förhöjt i kroppen som utlöser en ägglossning. Det är dock ingen garanti för att en ägglossning faktiskt sker. Någon får dock gärna rätta mig om jag har fel. Men det är så jag har fattat det.

Mvh Linn

blåbärspajen
2017-09-11 23:52
#2

ok men om man tar ett test som visar att man har ägglossning och sedan dagen efter tar ett test som visar att man inte har ägglossning borde man väl haft det den dagen det visade positivt?

SuperLimm
2017-09-12 07:45
#3

#2 Om testet visar en förhöjning ena dagen, alltså att båda strecken är lika starka, och sen det ena strecket nästan inte syns dagen efter så brukar man säga att ägglossning har skett men om så faktiskt är fallet vet jag inte. Testet visar bara ett hormon i urinen som höjs 24-36 timmar innan ägglossning kan ske. Det visar inte att det faktiskt varit just ägglossning.

Mvh Linn

mollyt
2017-09-12 14:55
#4

Jag läste någonstans att man har 10 ägglossnibhar på ett år normalt sett, men att man kan släppa två ägg (med mellanrum!) och på så vis få rvåäggstvillingar. Ägglossningatesterna har ju hög träffsäkerhet på hormonet om det är vad du menar? Om du testat regelbundet och fått en stegring men sedan missat att få ett test med lika starka streck så skulle jag säga att du snarare bara missat stegringen, för den ger bara utslag väldigt kort tid - så lätt att missa på testet om du inte testar i precis rätt tid.

Upp till toppen
Annons: