Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1216 ggr
blåbärspajen
9/4/17, 12:49 PM

olja + kondom

Jag brukar smörja in underlivet med olja efter jag duschat men använder kondom vid sex. Kan det bli sämre skydd då?

Annons:
Aleya
9/4/17, 1:38 PM
#1

Oljan KAN torka ut kondomer om jag minns rätt från undervisningen i skolan. Så ja det kan bli sämre kvalitet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[AnimeV4]
9/4/17, 2:03 PM
#2

Olja såsom kokosolja, olivolja osv tror jag kan lösa upp kondomerna och göra att de spricker lättare. Jag rekommenderar ett bra glidmedel istället, ex. Pjur Aqua.

Sedan beror ju risken på hur lång tid efter insmörjning ni har samlag.

Annielle
9/4/17, 3:09 PM
#3

Smörjer du dig inuti med olja menar du? Kondom då är inte att rekommendera eftersom den kan gå sönder tyvärr ja.

Är det bara utanpå underlivet du smörjer är det knappast någon fara….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

blåbärspajen
9/6/17, 11:26 PM
#4

#2 Ja ungefär 1-2 timmar efter..

blåbärspajen
9/6/17, 11:28 PM
#5

#3 Nej det är inte så att jag smörjer inuti men ja i hela underlivet.. blir ju säkert på kondom då man har samlag.. tror jag..

blåbärspajen
9/6/17, 11:32 PM
#6

Fungerar det tex med denna intim gelen och kondom? https://www.apoteket.se/produkt/apoliva-intim-fuktgel-50-ml-243388/

smörjer in mig med olja och tycker att det fungerar jätte bra eftersom jag är känslig där nere och lätt får infektioner om jag tex tvättar mig för mycket och torkar ut underlivet.. men har inte riktigt tänkt på att det är dumt att använda kondom då..

vad smörjer ni in er med?

Annons:
Aleya
9/7/17, 6:09 AM
#7

#6 kanske funkar bättre. Jag smörjer inte in alls. Jag bara tvättar och torkar. Har funkat i alla år.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

blåbärspajen
9/9/17, 12:05 PM
#8

#7 ok.. vad tvättar du med? bara vatten?

Aleya
9/9/17, 1:32 PM
#9

#8 Japp och har inga problem

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annielle
9/9/17, 8:53 PM
#10

För alla som det fungerar för är det definitivt bäst att tvätta sig med enbart ljummet vatten i underlivet och inte smörja med något alls,  Hudläkaren Yael Adler som har skrivit boken "Huden - allt om vårat största organ" (kom ut i år) skriver just om detta bland annat.  Den boken rekommenderar jag förresten till alla eftersom den är väldigt intressant, bra och rolig.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: