Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1529 ggr
jojjon
2017-08-29 23:55

Ömma bröst och ingen mens. Ej Gravid

22 årig tjej här. Min mens är 2 månader sen nu. Den har senaste halvåret hoppat över en månad och sedan varit 2 veckor tidig och sedan 10 dagar sen osv. Alltså lite överallt. Nu är det dock 2 månader sedan jag fick sen sist. Eller för ca 2 veckor sedan fick jag den i en dag och sedan försvann den. Har aldrig hänt förut utan den brukar vara 4-7 dagar. Har haft mensvärk men som sagt ingen mens. Har också senaste dagarna fått ömma bröst.. Vet att det låter som att jag är gravid men det är jag inte. 100% säker! Kan det vara brist på något jag har? Har inte gått ner massa i vikt eller är stressad. Behöver ju inte hänga ihop heller för den delen men bröst och mens. Brösten kanske växer bara.. Snälla om nån kan tänka sig vad det kan vara, tipsa!

Annons:
tiger tok
2017-08-30 06:49
#1

Hur är du 100% säker?

jojjon
2017-08-30 21:57
#2

10 månader sedan så ganska säker ja ;)

Lona
2017-08-30 23:12
#3

#2, ;-P Du kan ju ha något svaj på hormonerna, tex på grund av en cysta på äggstockarna eller liknande. Jag tycker att du ska kolla upp det, inte akut men snart. Hur länge får man gå på umo? Annars är det väl främst vårdcentralen som gäller, alternativt egenremiss till gyn. Det brukar dock vara rätt lång väntetid men det beror väl lite på var man bor.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

jojjon
2017-08-30 23:57
#4

Ja jag har tänkt på hormonrubbning av något slag också.. kanske något med sköldkörteln? Om den överproducerar blir det ju fel på hormonerna. Börjat äta tillskott iallafall ifall det skulle hjälpa.. Saken tillhör att gynekologen kommer aldrig hända.. aldrig aldrig aldrig..

Honestyisdead
2017-08-31 22:17
#5

#4 Man måste gå till gyn här i livet. Eller du dör hellre av cancer?

Aleya
2017-09-03 00:23
#6

#4 så du har aldrig gått på cellprov eller dylikt? Kan säga attolika sorter av cancer i underlivet är inte kul. Så skulle verkligen rekommendera att du kastar ditt aldrig på hyllan. Och särskilt då du har problem

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
jojjon
2017-09-06 00:03
#7

Nej det har jag inte. Ja om det var så enkelt som att "lägga det på hyllan" så hade jag väll gjort det?!.. Ja jag vet att man borde gå till gyn osv men just nu klarar jag inte av det. Kommer inte hända.

Aleya
2017-09-06 06:40
#8

#7 då föreslår jag att du går terapi för detta. För om du exempelvis blir gravid kommer du behöva gå till en barnmorska eller kanske gynekolog.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2017-09-06 13:55
#9

#7 Dags att växa upp. Jag garanterar dig att du hellre går till gyn än dör av cancer.

Man måste göra en del saker i livet som är jobbiga. Har man fobi måste man söka hjälp för det. Man kan inte stoppa huvudet i sanden. Du är vuxen nu.

jojjon
2017-09-07 00:15
#10

Fast nu är ni väll långt ute på vattnet va? Ingenstans i min text har jag bett er om att säga vad jag ska göra eller ens bett om hjälp på vad jag ska göra. Tro mig, jag är vuxen nog till att avgöra vad jag ska och inte ska göra. Tack men nej tack! För er andra som kanske undrar detsamma som jag så kan man tydligen förlora mensen av brist på vitaminer. Började ta mina multivitaminer och nu har jag fått den.

Aleya
2017-09-07 06:14
#11

#10 multivitaminer är inte mycket att hänga i granen. Utan det är nog snarare så att du skulle behöva ta ett hormonprov för att se hur dina värden ligger egentligen. Så gå till vc och be dom ta det provet. Sen, vad menar du med djupt vatten? För att vi råder att du går i terapi för detta för att förr eller senare måste du besöka gyn? Ne det är information och inte att vara på djupt vatten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jojjon
2017-09-07 18:07
#12

Information ja fast det vet jag ju. Jag vet att jag borde gå till gynekologen men just därför jag skriver att jag inte kommer gå dit. jag frågade om hjälp vad det kan vara, inte hurvida jag borde gå till gynekologen eller inte. Men tack då vet jag att det kan vara hormonrubbning.

Surpan
2017-09-07 19:07
#13

Det kan vara: Stress Cancer Ämnesomsättningsrubbning Problem med hypofysen För tidigt klimakterie PCO Dålig kost Endometrios Cystor Graviditet Allergier Fel på sköldkörteln Diverse andra sjukdomar Ingenting Svårt att säga för oss helt enkelt.

/Surpan

Annons:
Honestyisdead
2017-09-07 19:32
#14

#12 Precis som det kan vara något av det #13 skriver.

Aleya
2017-09-07 19:57
#15

Om jag ska vara ärlig tycker jag att man inte borde fråga om dessa saker på nätet. Utan man ska söka läkare. Dom vet och kan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Surpan
2017-09-07 20:33
#16

Du kanske kan börja med att söka hjälp hos vårdcentralen kanske? Men risken är att de bara ger dig en remiss till gyn. Mitt tips är att ringa gyn och prata med dom. De är vana vid att folk är rädda och nervösa. Det kanske finns något de kan göra för att hjälpa.

/Surpan

jojjon
2017-09-08 00:36
#17

Tack Surpan för svar på det jag undrade om.

Upp till toppen
Annons: