Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 939 ggr
blåbärspajen
2017-08-24 22:18

hugg i underlivet..

Har den senaste veckan haft ont i magen, i och under naveln. Har även haft ont i underlivet, alltså rakt in i underlivet. Det har nu blivit värre och det hugger till ganska ofta.. är även väldigt kissnödig.

Har även lite ont vid vänstra äggstocken.. 

Vad kan det vara?

Annons:
lunakees
2017-08-24 22:19
#1

Endometrios? Vanliga cystor? Svamp? Kanske =)

RoyalSnake
2017-08-24 22:40
#2

Det jag kan säga är följande: Kolla alltid upp sånthär! Det är bättre att vara på den säkra sidan. Gå inte med sådant för länge, som jag gjorde.. Det slutar inte särskilt roligt kan jag säga.

I flera år gick jag med kraftiga menssmärtor och blödningar eftersom jag aldrig fick lära mig vad som var normalt. Läkarna sa alltid att "Jomen det ska vara så!".

När jag började få ont under samlag samt ojämna blödningar gick jag och kollade upp det. Visade sig vara en 10 cm stor cysta som var 15x13 cm när den togs ut.

Glöm inte att vara bestämd också och stå på dig!

FataMorgana
2017-08-25 12:25
#3

Det kan mycket möjligt vara som de andra redan säger, cystor på äggstockar , förstorad livmoder pga myom, eller endometrios. Jag lät mig  operera bort min livmoder för 10 månader sedan för att den var alldeles för stor och full med olika sorters myom. Jag hade smärtor i underlivet och var ständigt kissnödig och sprang varje natt flera gånger på toa. För mig fanns det inte så mycket mer att göra än att operera bort hela livmodern. Idag är smärtorna borta och jag kan äntligen sova en hel natt utan att behöva gå på toan. Men en undersökning hos gynekologen borde väl kunna utreda det här hos dig. Som Gandalftroll säger, vänta inte för länge, det är lättare att ta ut en mindre cysta eller myom än ett större om det skulle behövas.

blåbärspajen
2017-08-25 17:36
#4

#2 oj ja då kanske det är bäst att jag kollar upp de :S 

Det var en läkare för några år sedan som trodde jag hade endometrios men dom gick inte vidare med de.. kanske får tjata på dom lite mer..

blåbärspajen
2017-08-25 17:40
#5

#3 va tråkigt att du behövde operera bort hela livmodern :( ska ringa gynekologen på måndag.

Upp till toppen
Annons: