Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1232 ggr
[mindme]
8/21/17, 10:47 PM

Åka ensam typ silja line festa

Vet ngn om man åka med till exempel silja line en helg för att festa? Vet inget om båtarna mer än att dem har en pub/danshörna o att de brukar vara ganska kraftiga fester? Hade velat uppleva det, men är osäker på hur det funkar? Vet Ni? Vet de är offtopic

Annons:
Carrosh
8/22/17, 12:01 AM
#1

Turerna är på 24 timmar. Eller egentligen 22, om man ska vara petig.

Finns flertalet pubar och barer på båten. Värt att tänka på kan vara att boka in buffé till middag och frukost åtminstone, alternativt boka bord i någon av restaurangerna, så man inte glömmer bort att äta på plats.

Alla brukar göra lite olika när de åker med båten, vissa festar hela natten lång, vissa (som jag själv med flertalet vänner) har utvecklat en kryssningsrutin, vissa åker för att bara koppla av och ta det lugnt under resan osv. Men åk helst inte ensam om du ska festa, se till att ha lite vänner eller andra nära och kära med dig, så att ni kan hålla lite koll på varandra och ha sällskap under resans gång.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

2Sirius
8/22/17, 1:36 AM
#2

Precis som Carrosh är inne på, åk helst inte ensam. Tyvär så finns det personer som inte vet hur man ska uppföra sig… Räcker bara att titta på dessa festivaler, med våldtäckter och skit som har ökat… Och då troligtvis bland fler nycktra än vad det kanske är på en båt, där inriktningen på att supa, är något större än på en festival… Ja, inte för att skrämmas, men själv på en båt, i synnerhet om man dricker lite mer, och någon "Råkade" tappa en liten tablet i drinken, då du tittade bort ett ögonblick… I korridorerna är det inte lika mycket folk, som på väg till ett tält på en festival. På en båt rör det sig en aning, till skillnad på fast mark, än om du knappt märker det, så baksmällor och övrigt sämre mående, kan förvärras ytterligare av det… Själv brukar jag sällan få baksmälla, men en gång då jag åkte, så grundade jag med några glas Vin, och sedan några "Energidryck"/Jägermister. Den natten vet jag inte var den tog vägen, då jag av resfeber, knappt kunnat äta något sedan kvällen innan. Så slog det på ganska rejält, tiden mellan 22:00-05:00, gick som en halvtimme. Då jag sedan vaknade, så mådde jag väldigt illa, sen höst med regnrusk och grå himmel, gjorde att jag inte kunde gå ut så långa stunder åt gången, för friskluft var det enda som hjälpte. Ett tips är att dricka mycket vatten, dels under festandet, men i alla fall innan du somnar, det minskar risken för baksmälla… Buffén som vi sedan skulle äta, åt jag därav inte heller så mycket av…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lona
8/22/17, 9:52 AM
#3

Instämmer - åk inte själv om du ska festa. Det finns väl en anledning till att Viking Line har inlett ett samarbete med olika personer för att förändra attityder och få ner antalet Våldtäkter mm…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

-Aida-
8/22/17, 10:22 AM
#4

Jag skulle aldrig ställa mig på en kryssning alls även i sällskap.
Har varit på sån en gång och kunde inte ens stå själv förrän det kom sliskigt folk och muppa sig. Pojkvännen skulle bara på toalätten, då va de fritt fram tydligen.
Drinken jag fick blev spetsad för hon som hämtade den i baren tappa kollen, nån snubbe prata med henne, sen fick jag den eftersom den va min, resten av natten va skit konstig….

[Stockholmare]
8/22/17, 8:42 PM
#5

Jag brukar åka ofta och jämför man med tidigare år är det lugnare nu. Galaxy lockar unga medans Cinderella lockar en mix av människor och är lite lugnare när man införde stopp att handla alkohol på utvägen i taxfree.

Vill man ha bra drag på båten ska man åka när det är bra artister ombord.

Upp till toppen
Annons: