Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 2120 ggr
Katarina97
8/9/17, 12:29 AM

Rakfinnar av intimrakning

Alltså jag blir galen av dessa rakfinnar som kommer mer eller mindre varenda gång jag rakar mig därnere. Använder nya blad (Gillette Venus sensitive Proskin), intim shaving gel och intim after shave av RFSU, sover utan trosor natten efter för att låta det lufta, men oavsett så får jag alltid rakfinnar. 

Har inte rakat jättelänge och inte så regelbundet eftersom det aldrig blir bra, har hört vissa som säger att huden "vänjer sig" om man rakar sig ofta och då får färre rakfinnar, stämmer det? 
Har också hört att det ska hjälpa o man skrubbar huden innan rakning, men vad kan man använda för att skrubb så nära underlivet?

Söker tips på hur man undviker det och får bort dem snabbt om de kommer. Jättetacksam för alla svar! 

(Vet att man inte måste raka men jag personligen föredrar att vara helrakad därnere.)

Annons:
Anonym
Anonym
8/9/17, 2:15 AM
#1

Att raka oftare hjälpte faktiskt min hud som är superkänslig och fick finnar varenda gång att bli mer "tålig" och tillslut kunde jag raka hyffsat "normalt"(som mina vänner gjorde utan allt "trams").
Skrubbade dock aldrig då min hud blev jätteirriterad utav det, men att raka 2-3ggr i veckan funkade prima

[Devya]
8/9/17, 7:21 AM
#2

Då jag rakade mig ofta så vande sig nog aldrig min hud med det. Fick någon enstak röd plita efteråt. Tack och lov så avskyr min man rakade underliv så nu slipper jag fula plitor. Jag tyckte redan förut att röda plitor där nere ser så himla ofräscht ut och det tyckte även gubben min. De går ju liksom inte alltid att undvika hur duktig man än kan vara me rakning ä. Ibland poppar ändå en upp. Det var nu min erfarenhet och jag rakade mig i 10 år.

Frosstis
8/9/17, 1:03 PM
#3

Olja innan och efter. Alt vaxa vilket e så mkt bättre

Katarina97
8/10/17, 4:40 PM
#4

Tack för svaren! 

#3 Vad är det för sorts olja som är bäst att använda? Vaxa hemma vågar jag inte och för dyrt att gå till salong så det går tyvärr inte för mig.

Frosstis
8/10/17, 8:43 PM
#5

Kokosolja eller jordnötsolja typ Om det känns bättre kan du vaxa venusberg och bikinilinjen och sen resten med rakhyvel. Det gör jag

powerade
8/17/17, 9:13 AM
#6

Samma problem här… så jag har skitit i att göra det då det också bara stiks efter någon timme… Har funderat på en trimmer typ så blir det ju iallafall kort

Annons:
Flocks
8/17/17, 9:34 AM
#7

Om du har möjlighet att hitta en bra laserklinik o ta bort håret permanent så satsa på det istället. Jag tog bort för några år sedan, ca 10-15 behandlingar behövs. Nu kommer något enstaka hår upp bara som går att ta med pincett. Annars helt slät. Underbart!

Wellcraft
8/17/17, 8:28 PM
#8

#7 Hur mkt kostar det cirka?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Honestyisdead
8/17/17, 8:35 PM
#9

#8 Tyvärr mer än jag har råd med 😃 Googla på det eller kolla salongers hemsidor för pris. Varierar ju en del beroende på salong.

Grace2009
8/18/17, 1:10 PM
#10

#8 Här tar hon 1000kr och upp per behandlingstillfälle.

Katarina97
8/20/17, 12:45 AM
#11

#7 Har funderat på det men isåfall blir det om något år då jag just nu inte har dem pengarna (eller snarare har andra saker som jag prioriterar att lägga pengarna på). Men är lite tveksam eftersom jag hört om folk som gjort det och mycket hår har kommit tillbaka fort och jag är inte så sugen på att lägga 15000 på något som ger ett halvdant resultat.

Upp till toppen
Annons: