Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1380 ggr
[EM L]
2017-08-01 19:10

Obekvämt med binda i början?

Jag bara undrar om fler tyckte det var obekvämt med binda under dom första mensen? Främst på natten, jag har problem med att känna mig bekväm med att bindan sitter rätt och bra på natten. Sitter konstigt.

Undrar bara=) Dels om jag på senare tid känner mig bekväm med att sova med binda under natten.

Annons:
Äppelsnäckan
2017-08-01 19:15
#1

Binda är alltid obekvämt enligt mig. Mitt liv förändrades typ när jag testade tampong. Okej, först var det helkonstigt. Men sedan har det bara varit en befrielse. Så jag föreslår att du testar tampong om du inte redan gjort det. Visst kan man behöva använda binda/trosskydd ändå, men man behöver inte göra det hela mensen och det blöder inte ner hela bindan. När man sover blöder man inte ut lika mycket heller så då kan man under en del av mensen bara ha tampong och inte binda.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Honestyisdead
2017-08-01 19:28
#2

Har aldrig tyckt det känns bekvämt eller tryggt med bindor.

pyromanen
2017-08-01 19:43
#3

Jag gillar bindor. Har alltid tyckt det är som "mjuka kuddar" 😊 Medans tamponger är jobbiga enligt mig. Så vi är olika!

Annielle
2017-08-01 21:23
#4

Har heller aldrig tyckt att det känns vare sig tryggt eller bekvämt med bindor, brukade blöda ut på sidan av bindan på nätterna dessutom (även med vingförsedda bindor), så  fick ofta blodiga trosor och lakan när jag använde binda 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Frosstis
2017-08-01 22:45
#5

Hatar binda, riktigt ofräscht. Använder menskopp, det ändrade mitt liv haha. Har ända tills i våras använt binda + tampong, men det är så äckligt samt dåligt för underlivet.

Scorpio97
2017-08-01 23:26
#6

Har tyckt om bindor och ogillat tamponger sen min första mens. Bindan hamnar dock snett ibland när jag sover, så jag har alltid handduk i sängen ifall att. På dagen sitter den som den ska och jag känner mig trygg.


//Jessie

Annons:
tlover
2017-08-02 00:03
#7

Är bindor någonsin bekväma? Jag har haft mens i 15+ år och undviker dom när det går. Tack och lov för menskoppen säger jag bara

(även om tygbindor inte är lika illa som engångsbindor enligt mig, bekvämlighetsmässigt alltså)

l'm back

[Devya]
2017-08-02 07:01
#8

Nja, inte bekväma precis men man vänjer sig. Jag använder dock tampong plus en tunn binda.

Fridaaaa
2017-08-02 08:33
#9

Kändes ovant i början men inte tyckt det känns obehagligt/obekvämt eller så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
2017-08-02 09:39
#10

På så sätt så märker man att vi är olika!

Alla gillar sin sak🙂

#3 Detsamma här=)

#4 Oj. Det är ju inte så kul att få blodiga lakan och trosor😕

#6 Att ha handduk i sängen är smart!

Kan säga att jag har en blogg som jag kommer skriva i mycket när det gäller puberteten och mens.
Man måste bli tryggare och känna sig säker, inte gå och vara rädd för att någon ska upptäcka att man tex har mens.

VeilofElysium
2017-08-03 09:12
#11

Tycker bindor känns som att man går runt med blöja.. så oerhört obekvämt.

Annielle
2017-08-03 09:57
#12

#11 Ja, precis så kändes det när jag började med binda, men då var de inte alls så tunna som det finns nu, men visst en viss sådan känsla kan jag hålla med om att det kan kännas som ändå 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

ApanAnn
2017-08-03 11:30
#13

Jag har svårt att tolerera "plastbindor" efter att ha testat andra alternativ. De duger i krig, men inte mer än så. Natracare - funkar lite bättre än de flesta andra märken Tampong - aj. Nej. Ok att ha i även om tråden stör mig. Helt jävla sjukt ont att ta ut (men jag har smärtproblem rent allmänt, du kanske gillart) Menskopp - mycket bättre än tampong, känns inte bylsigt som binda. Har dock för lite mens just nu för att det ska löna sig att pilla med pga smärtproblem. Tygbindor - mycket skönare och luftigare, även de som har vätskebarriär i. Jag har köpt ett gäng nattbindor från ImseVimse som sitter bra på min kropp. Jag behöver långa för att inte blöda utanför 😝 Har ett gäng hemsydda också och har mutat sykunniga bekanta att sy enkla bindor till mig. Lite är det nog en vanesak också.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annons:
Calcifer
2017-08-04 14:17
#14

Har aldrig varit ett fan av bindor, men jag blöder också väldigt, väldigt mycket. Jag måste upp minst en gång om natten för att byta och jag vågar typ inte gå någonstans för risken är stor att det läcker. Däremot använder jag menskopp numer och på natten har jag binda också ifall att den skulle läcka.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: