Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1401 ggr
[MikaelaS1994]
7/28/17, 1:52 PM

Pojkvän vill "mysa" med andra tjejer?

Usch mår fortfarande illa bara vid tanken, men jag pratade med min pojkvän och jag sa saker som för mig var självklara till exempel att  man aldrig skulle mysa med en annan. Varken han eller jag. Och då förvånade han mig med att säga att det är okej att mysa, på ett vänskapligt sätt han drog ett exempel att ligga i sängen nära en tjejkompis med armen runt henne kanske kramas och så men aldrig gå över gränsen på något sätt.. asså inte pussas eller sex och jag frågade varför, för jag skulle aldrig kunna göra så även om jag aldrig gick över gränsen, då svarade han för att det är "lugnande/trevligt" han sa att det är ganska vanligt folk gör så som är vänner, då frågade jag vad han hade tyckt om jag gjort så med en annan kille vilket jag verkligen inte vill för den delen.. det gillade han inte alls med argumentet att killar alltid vill mer (men inte han för han är en sån "speciell" kille) hade NI tyckt det var ok om er partner gjorde så? hela anledningen jag gör detta inlägg är för att se om jag är den enda som skulle bli upprörd av något sånt här.. fattar vi ska lösa o diskutera detta själva, vill bara se om jag är tokig eller ej. Avundsjuk och irriterad iaf.

Annons:
[NeferNefer]
7/28/17, 1:54 PM
#1

Om han inte vill att du gör det med andra ska han inte heller göra det. Vilken dubbelmoral, jag förstår att du blir irriterad!

Stallmima
7/28/17, 2:02 PM
#2

Inte en sportmössa jag skulle tillåta något sådant!!!

Åsa S
7/28/17, 2:16 PM
#3

Nej det är inte OK ifall ni nu inte har kommit överens om nått slags öppet förhållande

Maria
7/28/17, 2:22 PM
#4

Var för ska man mysa med andra om man är i ett förhållande?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
7/28/17, 2:41 PM
#5

Väldigt märklig inställning. Att han skulle få mysa med andra tjejer, men inte du med andra killar i så fall. Reglerna ska vara samma åt båda håll enligt mig. Varför man nu överhuvudtaget ska mysa med andra då man är i ett förhållande. Tanken har aldrig ens slagit mig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

sp0ngeb0b
7/28/17, 2:42 PM
#6

Nej det skulle jag verkligen inte vara okej med. Kramas, visst, det är klart man får göra det om man nu vill det. Men jag skulle inte uppskatta om min partner skulle ligga/sitta och hålla om andra personer, hålla handen eller kramas mer än vad som är normalt för vänner. 

Men alla tycker olika. Det som är dåligt av honom är hans dubbelmoral.

Annons:
Kyllan56
7/28/17, 2:47 PM
#7

En sak är att ge en vän en kram, men mysa, inte en chans i världen! 

Att han tycker andra regler gäller för honom och män än för dig och kvinnor är absolut inte ok! Han är bara en mansschauvinist,som många män är!  

Har han fler sådana åsikter, som pekar på att han är en mullig mansgris?

Gör klart för dig själv vad han har för grundläggande värderingar, annars kan mycket komma som en kalldusch längre in i förhållandet. Inte minst om ni skaffar gemensamma barn.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

pyromanen
7/28/17, 3:33 PM
#8

Nej, det skulle jag inte alls tycka var ok. (Och om gränsen går nånannanstans är det väl självklart samma ska gålla för båda).

[LadyK]
7/28/17, 3:44 PM
#9

Det är inte okej om inte samma regler gäller för er båda. I mitt förhållande, gift sen några år tillbaks, hade det iofs varit ok. Hade tidigare en arbetskamrat som var väldigt gosig vilket min man visste och inte brydde sig om. Öppenhet,  ärlighet och samma regler för båda.

Honestyisdead
7/28/17, 3:45 PM
#10

Du har redan svaret.

Gaara
7/28/17, 8:04 PM
#11

Jag hade aldrig accepterat det.  Och det han sa när du frågade om det omvända säger ju allt…

[Devya]
7/29/17, 8:42 AM
#12

Antingen pratar du igenom det här med honom igen och säger att du accepterar inte att han mysar med andra och han respekterar det, eller så dumpar du idioten. I långa loppet så tror jag nämligen att du kommer att börja må dåligt om du vet att han myser med andra tjejer, eller har jag fel? Om min kille skulle säga något sådant till mig så skulle det verkligen bli ett tredje världskrig här hemma. 😉

[SuperNaturalBeing]
7/29/17, 11:49 AM
#13

jag hade varit ok med det om jag var i ett förhållande, men BARA om samma regler gällde för båda. Hade aldrig accepterat att han tillåter sig att göra en sak , men förbjuder mig att göra samma sak. Inte ok! Antingen är det tillåtet för er båda (dvs att ni båda kommit överens om att det är ok för er båda två att mysa med andra) eller så är det förbjudet för er båda. Väldigt respektlöst av din pojkvän att säga så tycker jag.

Annons:
Katti
7/30/17, 10:29 PM
#14

Som alla andra som har skrivit tycker jag att det är att gå över gränsen att mysa på det viset med andra. Dessutom ser jag en stor risk i att det ger fel signaler till den man i så fall myser med. Just för att det i de flestas ögon inte är något man gör med vem som helst är det stor risk att den andra blir förälskad och tolkar in mer i det än vad som kanske fanns där. Det är upplagt för problem helt enkelt. 

Och om det nu i hans värld är normalt att göra så med vänner, varför vill han inte göra det med killkompisar?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

tarantass
7/30/17, 10:59 PM
#15

#14: "om det nu i hans värld är normalt att göra så med vänner, varför vill han inte göra det med killkompisar?"

Allmänt svar som inte har direkt med det här fallet att göra: män är ofta mindre benägna än kvinnor att ta i folk av sitt eget kön. Mansroll, homofobi, hormoner, kan säkert bero på mycket.

Kan också finnas en gråzon mot polyamori. Och sånt måste ju vara okej, förutsatt att samma gäller för båda (eller alla) och att båda (alla) är lika mycket med på det.

I det här fallet är det ju dock inte så, så där kan jag bara instämma med alla andra: en dubbelmoralist eller en som kräver ensidiga uppoffringar är ingen bra partner.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: