Annons:
Etikettoff-topic
Läst 566 ggr
CayKantos
7/26/17, 2:19 PM

Värme

Jag har länge haft problemer med värme. Det kan gå allt ifrån att jag känner mig obekväm till att jag nästan får panik. Tex när det händer en plötsligt ändring i temp tex att man kommer in från att ha vart ute. Kan gå helt i panik o slänga kläderna av mig och inte veta vart jag ska göra av mig själv då allt aom rymmer i mig är hur jävla varm jag är. Jag har jättesvårt för även denna nordiska värmen. Svettas mycket och kännee mig äcklad inne och ute av värmen. Konstant fuktig och kallsvett är inte alls ovanligt.. Det gör mig även extremt illaluktande.. kan duscha o då sen ett par timmar aenare redan lukta. Beroende på vädee såklart. Samma om jag duschar innan jag läggwr mig. Nästa morgon luktar jag eftersom jag avettas en del på natten. Sovwr ofta med öppet fönster oxh bara poslakan på sommaren. På vintern är det sommartäcke som gäller… Fyller 20 till oktober och har näatan alltid haft detta problem. Det endaste som kan få mig att vara i solen längre perioder är när jag badar.. Ngn som kännee till ngt likn? Ngt att göra åt det? Hindrar mig även på jobbet då jag inte kan tänka ordentligt…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Aleya
7/26/17, 2:39 PM
#1

Jag är lite samma. Blir tokig av värme och har varit så sedan jag var barn. Har alla fönster på glänt under sommaren. Och kan inte med att duscha varmt utan måste duscha iskallt. Mitt tips är att ha med något kallt att stoppa i bh:n. Hjälper mig i den bästa värmen. Kom bara ihåg att linda in saken om du har något fryst nära kroppen så du inte får köldskador. Skaffa en fläkt också är ett tips.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lojs
7/26/17, 3:34 PM
#2

Jag tål inte heller värme, mår jättedåligt av det, blir väldigt trött och får ofta panikkänslor av att vara ute i solen när det är varmt.

Min räddning är fläktar och att stanna inomhus… Har tyvärr inte bättre tips än så.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Scorpio97
7/26/17, 5:05 PM
#3

Jag är också lika. Får dessutom lätt blodtrycksfall när det är varmt och svimmar om jag inte hinner få i mig något kallt eller salt i tid. Så mycket kallt vatten och salt är viktigt för mig. Har alltid vattenflaskor i frysen (halvfulla), så om jag ska någonstans kan jag ta en och fylla upp med vatten. Då tinar isen lite i taget och vattnet håller sig kallt ett tag i alla fall så man kan ta småklunkar att svalka sig med. Stanna inne eller i skuggan så ofta det går, ha fläktar och rätt fönster öppna inne samt kallduscha när det går. Har jag tillgång till vatten så går jag och sköljer av åtminstone handlederna i kallvatten så ofta jag kan, det hjälper faktiskt en del. 

Jag svettas också väldigt mycket, och om jag vet att jag måste vara ute i värmen en längre tid men har tillgång till toa eller liknande så sätter jag trosskydd i armhålorna, alltså i tyget på tröjan. Det suger upp den värsta svetten sen kan man byta när man går på toa. Har man rätt t-shirt/tröja så syns det inte heller. Sover även med handduk i sängen för att inte vara helt dyblöt när jag vaknar. 

När det är som värst har jag kylklampar med mig i soffan eller sängen. Ser dock till att ha en handduk eller liknande runt kylklampen för att undvika köldskador.


//Jessie

CayKantos
7/26/17, 10:57 PM
#4

Tack för svaren o råden. Tyvärr hsr jag värken plats med fläkt och det är väldigt krångöigt att slöpa runt på :/ hatar att duscha… går värken med bh i trosor och har sällan trökor med ärmor då det ofta böir stora fläckar och gör mig ännu varmare… Vattenflaskorna ska jag börja på om och bäe vi får större frys. Men ni känner inte till något som gör man kan bli mer tålig mot värmen eller? Familjen älskar lixom värmw så fattar inte… har lixom svårt att ävwn gå o shoppa med vännerna….

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: