Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1330 ggr
powerade
7/23/17, 12:22 AM

P-ring pris?

Då jag tycker det är jobbigt att komma ihåg p-piller, och vill helst inte knapra piller så har jag väldigt mycket funderat på p ring. P-piller fungerar rätt bra förutom att jag har molnande värk för det mesta, men sluppit min extrema mensvärk så det är ju bättre. Ni som har p ring, vad betalar ni för det?

Annons:
Aleya
7/23/17, 12:24 AM
#1

Närmare 400 för 3 ringar. Och går ej på högkostnadsskyddet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

_Fisken
7/23/17, 7:15 AM
#2

Köper man p-ringar receptfritt?

Aleya
7/23/17, 10:15 AM
#3

#2 nej. Vad får dig att tro det? Om det är gällande att det inte ingår i högkostnadsskyddet så är det för att vissa tillverkare väljer att ha det så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

powerade
7/23/17, 10:28 AM
#4

#1 man har då en ring varje vecka? Och man kan vara utan sista veckan. Så det blir alltså 400 på 1 månad?

Aleya
7/23/17, 10:42 AM
#5

#4 du vill ha p-ring, men du har inte kollat upp ett dyft? Ne det är inte för en månad. Det är för tre. Kolla nuvaring på fass och se hur den funkar. Kolla även upp eventuella biverkningar innan också.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
7/23/17, 11:01 AM
#6

Jag betalar 25 kronor för tre månader.

Annons:
ApanAnn
7/23/17, 7:09 PM
#7

För yngre personer kan det vara subventionerat av landstinget. I Stockholm betalar personer till och med 26 år (tror jag) 30kr per tremånadersuttag. För dem som inte får det subventionerat kan det löna sig att fråga runt på olika kedjor vad de tar för dem. Rent teoretiskt kan det vara olika priser eftersom det inte är statligt subventionerat. I praktiken brukar det ligga ganska lika, men går det att tjäna några spänn är det ju nice!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

powerade
7/24/17, 12:32 AM
#8

#7 kanske får prata på ungdomsmottagningen dom borde väl veta hur det ser ut Här? Tycker det var lite dumt sist jag var där då jag tyckte det var svårt att komma ihåg piller. Det enda jag fick son förslag var spiralerna eller stav. Förstår inte varför man inte informerar om allt när man ändå är där så man kanske får något som passar bra:/

Upp till toppen
Annons: