Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 595 ggr
Girl13
7/22/17, 6:35 PM

Klövervsselin, bröstcancer?

Hej! Jag har fått väldigt uttorkade bröst och bröstvårta, och en kopis rekomenderade vaselin och jag tänker använda mig av klöver vaselin i sådana fall, men det innehåller ju petrolatum och jag har hört skräckhistorier om att detta ämne skapar cancer i brösten. Min kompis använde detta i en månad och det gjorde så hennes bröst blev återfuktade, men får jag bröstcancer om jag provar med detta i en månad?

Annons:
Aleya
7/22/17, 6:42 PM
#1

Är du orolig så använd då kokosolja som finns att köpa i mataffärer.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
7/22/17, 7:58 PM
#2

Rekommenderar kokosolja. Mina bröst är alltid återfuktade med kokosolja :)

Girl13
7/22/17, 9:31 PM
#3

#1 & #2 Okej! Men då undrar jag bara en liten sak till, kan klöver vaselin orsaka bröstcancer? För då måste jag ju varna min vän…

Aleya
7/22/17, 10:05 PM
#4

Har aldrig hört detta. Då borde ju x antal personer ha fått cancer kring munnen av att använda det. Och har aldrig hört om det. Så vet inte vart du fått detta från

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ApanAnn
7/23/17, 2:21 AM
#5

Nej, det orsakar inte bröstcancer.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Maria
7/23/17, 3:09 AM
#6

Jag håller med. Det orsakar inte cancer men känns onödigt fett och kladdigt så återfuktande är det knappast.

Det finns en uppsjö av andra krämer att använda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Girl13
7/23/17, 7:41 AM
#7

Ok! Ska kolla på apoteket om det finns någon kräm som är gjord för brösten istället då. Ha det bra alla! ;)

[Thiah]
7/23/17, 8:19 AM
#8

#7 Du behöver ingen speciell kräm för brösten. Gå till mataffären och köp bra kokosolja så har du  nått riktigt bra för hela kroppen för en bråkdel av vad  specialkrämer kostar. 

Använder hellre kokosolja själv än köpekrämer till min torra psoriasis. Funkar fint och är mycket billigare.

Upp till toppen
Annons: