Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 2908 ggr
bring_night
7/16/17, 4:07 PM

Ska sex verkligen kännas så här..?

Lite av ett "pinsamt" ämne men… Jag är 18 och förlorade min oskuld till min seriösa pojkvän för några veckor sedan. Sedan dess har vi haft samlag kanske tio gånger? Och det går väldigt smidigt. Jag är inte alls trång längre och det gör inte ont, trots att han är ganska stor… Problemet är att jag tycker sex är så fruktansvärt obekvämt. Visst är det mysigt men efter bara en liten stund börjar det kännas som att jag ska kissa på mig. Har hört att det betyder att han har hittat G-punken men det är ju inte alls skönt. Det känns snarare som tortyr efter ett tag (han varar ganska länge) :/ Det nästan svider, känns som riktigt jobbig blåskatarr. Men efter sexet går det över, brukar dock behöva kissa… Men usch vad obekvämt det är. Särskilt när vi kör bakifrån. Det gör som sagt inte ont utan det är bara en svidande känsla liksom… Har haft starka symptom på endometrios tidigare så det kanske är det som är orsaken? Eller ska det kännas så? Är kvinnor bara inte gjorda för att kunna njuta av sex? :/

Annons:
tlover
7/16/17, 4:14 PM
#1

#0 Ett tips är att gå på toa före, då kan man ofta hoppa över då det känns kissnödigt och gå direkt till känslan av att det är underbart.

Tjejer kan också njuta av sex men det kan krävas endel övning och vissa har oturen att aldrig få orgasm (även om man kan ha skönt utan orgasm).

Sen om du måste kissa, så gå på toa man kan göra pauser i sex också

l'm back

Honestyisdead
7/16/17, 4:29 PM
#2

Man får hitta ställningar som inte trycker på blåsan. Och som tlover skriver kan man ta paus och gå på toaletten.  

Klart kvinnor kan njuta av sex.  Har du fått orgasm? Om inte så tycker jag ni ska utforska det och inte fokusera på just penetrering.

VeilofElysium
7/16/17, 7:12 PM
#3

Inte alls konstigt, det känns bekant för min del när jag har mycket i huvudet. Jag måste verkligen vara helt avslappnad för att gå orgasm trots att sexet är bra i sig och att jag är väldigt attraherad av min partner, är en erfarenhet man också tagit med sig sedan länge. Särskilt för en som är väldigt känslig för stress. Det behöver inte ens ha med sexet och prestation att göra utan jobb, studier etc.   Kanske kan ligga något i det? Inte tänka på annat utan leva för stunden och njuta?

emeliiiiieee
7/16/17, 7:54 PM
#4

Har exakt samma känsla vid sex. Oftast får jag avbryta för att springa på toa men det är oftast inget problem för killen :) Kan komma i vilken ställning som helst

pyromanen
7/16/17, 8:25 PM
#5

Sex ska vara skönt! Kanske är du inte jättesugen på in-ut? Kanske låta din lust styra och låta dig styra? Och bara in-ut om du är så sugen på att göra just det att du nästan inte kan låta bli. Och då göra i den takt din kropp känner den vill. Kan vara värt ett försök i alla fall.

Zadeira
7/16/17, 9:47 PM
#6

Det är inte onormalt att känns sig kissnödig både under och efter sex (det rekommenderas ju att man går och kissar direkt efter sex för att slippa bla urinvägsinfektion.)

Det ska däremot inte göra ont, vara obekvämt eller obehagligt. Testa andra ställningar. Fokusera inte så mycket på just penetration utan njutning överlag. Kvinnor är visst skapta för att kunna njuta under sex, det måste du komma ihåg. Det kan bara vara så att man behöver hitta rätt ställning, rätt glidmedel, rätt sorts sex (penetration kanske inte ska vara huvudfokus) osv.

Om du upplever ihållande problem med detta så tycker jag absolut du ska gå till en gynekolog. Du skriver dessutom att du har haft starka symtom på endometrios tidigare, och då kan det krävas lite mer för att du ska uppleva sexet som bekvämt helt genom.

Annons:
sp0ngeb0b
7/17/17, 8:42 AM
#7

Jag blir också kissig ibland, och det är SÅ jobbigt för det enda jag kan tänka på under hela sexet är att jag inte ska kissa på mig, och hinner då inte njuta. Att det svider kan ju bero på att du inte är tillräckligt upphetsad, kan tänka mig att det kan hända om du fokuserar på att du är kissnödig. Jag säger som de andra, prova gå och kissa innan/under och se om det blir bättre. Kvinnor kan absolut njuta av sex. Jag har haft ganska svårt för att få orgasm förr men har alltid njutit av sex ändå.

[134643]
7/17/17, 9:51 AM
#8

Jag kan också känna mig sjukt kissnödig under sex, i början var det läskigt men nu har jag lärt känna min kropp och vet när jag faktiskt måste kissa och när det bara är känslan av det. Jag får till exempel bäst orgasmer när jag rider honom, och då känner jag mig alltid kissnödig men jag har lärt mig att slappna av ändå så för mig är det nu kopplat till orgasm så det är något som välkomnas haha. Men precis som de andra säger, det finns andra saker att testa och det ska självklart aldrig vara obekvämt.

bring_night
7/17/17, 1:14 PM
#9

Tack för alla svar! Det känns mycket bättre nu :) Ska försöka slappna av och njuta mer istället för att oroa mig så mycket.

Sarah
7/20/17, 10:51 PM
#10

Kissa innan och efter. Efter är viktigt. Det ska aldrig vara obekvämt eller göra ont. Ni får experimentera så att det är skönt för dig. Se till att du är redo innan också. Sen ska du aldrig känna att du ställer upp. Om det inte är skönt efter ett tag så sluta. Bakifrån som ex är en ställning som kan göra väldigt ont, spec om man spänner sig och killen är stor. Jag börjar ex aldrig med den ställningen, vill vara uppvärmd innan :p Han kan komma med hjälp av hand eller mun om du känner att du inte vill ha mer in-ut. Om du ställer upp mycket utan att själv njuta så kommer du förstöra sex för dig själv mentalt och det är en jobbig spärr att komma över.

Crazy Cat Lady
12/11/17, 8:55 PM
#11

Alt,,förklara exakt hur det känns för din kille. lägg ut en handduk under dej o sen se vad som händer om du bara slappnar av o låter det hända.  Det finns många kvinnor som får den känslan straxt innan fontänorgasmer.

powerade
12/12/17, 12:42 AM
#12

Har också känt lite så någon gång. Speciellt med kondom. Eller om det är något lite för torrt.

Kyllan56
12/12/17, 8:19 PM
#13

Jo även kvinnor är gjorda för att njuta av sex!

Dock kan det ta tid att slappna avi början när allt är nytt och man är osäker. 

Det jag undrar är om du är tillräckligt upphetsad och blöt, eftersom du får den svidande känslan.

Be din pojkvän smeka dig så du blir riktigt upphetsad innan ni har samlag. Är man inte blöt kan jag förstå att bakifrån kan bli extra jobbigt då mannens penis kommer extra långt in i slidan.

Ett tipps är också att från båda håll inte fokusera på penetrering utan på att smeka varandra och lära känna varandras kroppar. Sex ska vara inriktat på bådas njutning. Allt för ofta är penetrering där fokus läggs.

När jag tänker på hur valhänt jag själv var när jag började ha sex. Rent för upptagen av hur jag såg ut, vilket försvårade för mig att slappna av. Men med erfarenhet och rätt man så gick det…

Bra att det är en seriös pojkvän du har sex med, för känner man varandra väl och har seriösa känslor går det oftast mycket lättare. Prata om hur du känner! Enligt min erfarenhet vill män att kvinnor ska njuta och tänder på en kvinna som njuter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[Devya]
12/13/17, 10:11 AM
#14

Testa andra positioner! Jag rekommenderar att du tar kontrollen och känner efter vad som känns skönt för dig. Annars är det otroligt svårt om den andra bestämmer farten och så vidare. Han kan ju inte veta vad som känns bäst för dig utan bara vad som känns bäst för honom.

Försök fast rida eller en annan position där du bestämmer och som många andra här har skrivit, kiss före ni har sex.

Om du är verkligen upphetsad och ni har haft tillräckligt med förspel men du är ändå inte våt, då kan det vara bra om ni använder glidmedel. Men egentligen borde inte glidmedel behövas om man är tillräckligt avslappnad och upphetsad. Oftast spänner sig man undermedvetet och speciellt om man förväntar sig att det ska göra ont. Det kan göra att man inte blir tillräckligt våt inför samlaget och det är väl oftast där som problemet ligger.

Både mannen och kvinnan ska kunna njuta av sex! Om det känns obehagligt eller obevämt så ta det lugnare! Ta en paus om det så behövs.

OlgaMaria
12/14/17, 11:39 AM
#15

Att ha sex ofta och om det tar lång tid per gång så är det lätt att slemhinnorna blir sköra och då är det inte särskilt skönt. Om du tar hormonella p-medel så kan de också göra att du njuter mindre av sex då de brukar göra slemhinnorna torrare och skörare. Man brukar uppskatta sex olika mycket beroende på vart man är i sin menscykel. Runt ägglossning är det trevligare för de flesta men det är individuellt. Olika ställningar känns givetvis olika. Berätta hur du vill ha det. Brukar han onanera annars eller gjort det innan? Eventuellt kan du fråga om han kan försöka hålla sig ifrån det. Om han bara får orgasm med dig och vänjer sig vid att bara ha sex så så lär han komma fortare. Det kan bli ganska jobbigt om det tar för länge. Sex ska ju vara lagom långt. Sen är det givetvis jätteolika vad man tycker är lagom, men synd om du ska få en negativ känsla för sex pga att det tar för lång tid.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: