Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 2732 ggr
HelstAnonym
2017-07-16 11:57

Klåda i rumpan och flytningar

Hejhej! Vet inte om jag kommit rätt men måste försöka iallafall, annars kan någon låsa min tråd. Jag måste ha lite råd/hjälp. (Ursäkta för lite pinsamt ämne haha) Jag har under flera år haft blödningar från rumpan, och det har skett från och till. Jag har aldrig varit uppe med det eftersom, ska vara ärlig, tycker det är skit pinsamt vilket är lite larvigt. Har alltid haft lite klåda och så, men som också kommer från och till, detta i både rumpan och slidan men framförallt rumpan. Ibland kliar det så mycket att jag inte kan vara still, och jag har rivit upp sår där också… I samband med det har jag flytningar, vita trögflytande som det ibland kommer jätte mycket av. De luktar typ filmjölk.. Asså jag vet inte vad jag ska göra nu och känner mig ofräsch som fan. Är noga med hygienen men ibland glömmer jag bort mig och kan råka duscha med tvål, då blir klådan mycket värre. Om det är någon som kanske haft liknande eller någon som vet något ge alla tips ni kan :/ Vill försöka med självhjälp innan jag visar upp allt för läkaren haha. Tack på förhand.

Annons:
Lona
2017-07-16 12:04
#1

Det första jag tänker på är Svamp, det kan klia så in i H-vete. Dock, med tanke på att du även blöder från analen osv så BÖR du nog gå och få det kollat, på vårdcentralen eller hos gynekolog. Om du är lite yngre så kanske det fortfarande finns ungdomsmottagningar? Jag vet, det känns skitpinsamt, men är ren rutin för de som jobbar med det. Brukar du förresten vara hård i magen, det kan leda till blödningar och även hemorrojder så där är något konkret du kan göra något åt i så fall, genom att lägga om kosten lite. Det finns bra info på 1177.se, både om underlivssvamp och andra besvär.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Devya]
2017-07-16 22:10
#2

Låter som Svamp och hemorrojder. Gå till hälsovårdcentralen/läkare. De behöver bara ta en titt för att se om det är Svamp. Tar bara någon sekund. :)

Annielle
2017-07-17 09:02
#3

Håller med de andra,har precis samma tankar.

Förstår att det är väldigt jobbigt, lider själv av kronisk klåda i underlivet speciellt på natten sedan många år tillbaka men som inget verkar hjälpa mot 😓😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Darkylucy
2017-07-17 13:05
#4

är det på ja tjej grejen så är det nog Svamp är as vanligt bland tjejer även killar kan få sånt då kan spesiela oljor gälp tror dom hade nå på apoteket mot sånt. om det är i den andra gregen så borde du fråga en läkare så du inte fått vill ej skrämas nån typ av parasit mask i magen kan klia i rumpan då fast allt sånt fins på apotecket ej säker om du har det andra nämnda fast då kan det klia som fan. blood ur rumpan du kan ha lätt magsår du borde prova omeprasol mott magsår på apotecket😈 hoppas det jag sa gälper

the darkynessLyssnar på musik

Maria
2017-07-17 13:12
#5

Det här med blodet i avföringen tycker jag att du ska kolla upp. Det kan mycket väl vara hemorrojder men bra att få det fastställt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Darkylucy
2017-07-17 13:16
#6

jag har skälv förut för ett tag sen haft jätte mycket blood när jag var på toan och jag är kille var magsår då omneprazol tror jag magmesinerna hetter på apotecket dom bildar skunade lager i magen mott magsyra och lagar tror jag magsår även nexsium är bra fast det är ej recept fritt

the darkynessLyssnar på musik

Annons:
Maria
2017-07-17 13:20
#7

Har man blödande magsår så är det läkarbesök som gäller i första hand och inte apoteket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2017-07-17 13:27
#9

#8 Du har fel. Det är väldigt allvarligt och inget man ska självmedicinera om man ens överlever.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/enkel-behandling-kan-radda-liv-vid-blodande-magsar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SuperLimm
2017-07-17 13:50
#10

Blödande magsår ger svart avföring. Är blodet rött är det från slutet av tarmen eller från analöppningen.

Till TS vill jag först säga att jag tycker du ska samla mod och gå till en läkare alternativt börja med att ringa 1177. Låter verkligen inte roligt så som du har det och så ska du verkligen inte behöva ha det!
Klådan i underlivet låter som Svamp och mot det brukar det finnas receptfria allternativ på apoteken. Brukar vara ofarligt att prova.
Vad gäller analen vet jag inte, kan vara hemoroider som någon annan skrev. Jag vet inte hur det är att ha hemoroidet då jag inte haft det men ibland spricker jag lite i analen och då brukar det hjälpa att torka väldigt försiktigt och tvätta rent med mild tvål, tex lactasyd samt smörja med en snäll salva. Jag föredrar bepanthen.

Lycka till och hoppas du kan samla mod att söka vård!

Mvh Linn

Darkylucy
2017-07-17 13:56
#11

kan ochså bara vara av torr luft eller fucktig kommer ej i håg men man kan till och med få i halsen när man hostar  blood i bland visa år tider på grund av fuckt eller torrhet kommer ej i håv vilket det var tror vintern var äxstra mycket så för en del

the darkynessLyssnar på musik

[Devya]
2017-07-17 21:35
#12

Klådan i rumpan kan ha spridit sig. Jag fick Svamp mellan skinkorna då jag duschade för ofta (tränade varje dag och behövde ju då duscha efteråt för att inte stinka). Läkaren rekommenderade en salva och eferåt skulle jag börja använda en olja efter varje gång jag duschade så jag inte torkade ut huden vilket var orsaken till att jag fick Svamp. Jag tror nämligen att det kan vara frågan om just Svamp om det även kliar i underlivet. Mask låter det inte riktigt som om det skulle vara, speciellt inte om tvål förvärrar kliandet.

Sarah
2017-07-20 22:55
#13

Låter precis som Svamp. Svampmedel finns receptfritt på apotek. Man ska gå till gyn om man får upprepade problem och ofta, men du kan testa ex pevaryl. Går det inte över, gå till gyn.

Annons:
Darkylucy
2017-07-20 23:17
#14

um fins tampong lknade grejger på apotecket för Svamp för tjejer recept fritt är ganska vanligt varmt på sommaren eller tighta kläder kan ge Svamp facktist även för killar.mennar har man inte en hel röd tunga så har man Svamp på den fast den är typ 90 som har det i alla fall på tungan vitt på tungan

the darkynessLyssnar på musik

Maria
2017-07-21 08:14
#15

Om du rakar dig så är ett tips att låta bli det ett tag för att se om klådan avtar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: