Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 650 ggr
Halcyon
7/16/17, 11:22 AM

Cellförändringar

Hej, jag bara undrar.. i fredags fick min mamma reda på att hon har cellförändringar av medelsvår grad, och jag är helt utom mig av oro. Har någon av er erfarenheter av det? Kan det vara så att nu när hon går tillbaka dit om några dagar så säger dom "tyvärr, du har fått livmodercancer"? Snälla hjälp mig stilla min oro, min mamma är allt för mig

we're always chasing that paradise

Annons:
-Aida-
7/16/17, 11:30 AM
#1

Cellförändringar vad jag har hört behöver inte betyda cancer, man får vänta och se vad testerna visar. Om det skulle vara det så är det ju bra om dom upptäcker det tidigt så som dom gör. Jag hoppas det går bra för din mamma.Blomma

Annette
7/16/17, 11:37 AM
#2

Jag hade svåra cellförändringar för ca 15 år sedan. De togs bort med en apparat som liknades vid en elektrisk osthyvel. Blev tätare kontroller efteråt och sedan dess har jag inte haft några cellförändringar.

Dimocarpus
7/16/17, 11:38 AM
#3

Cellförändringar behöver inte vara cancer utan det är bara ett tidigt stadie som kan leda till det. Det går att behandla, det går att operera, jag har själv haft (det var inte cancer och det gick att stoppa vid väldigt tidigt stadie så de cellerna kunde inte utveckla vidare) och känner folk som har opererat är helt friska.  

Tänk så här; för att hjälpa dig och din mamma, ändra er energifält, rädsla finns men det är inte bra att lägga all sin energi och ge den näring. Umgås mycket med mamma och gör nåt som ni uppskattar och gillar. Prata inte för mycket om det, utan ta det konkret vid besök/undersökning hos läkaren. Det hjälper ju varken dig eller din mamma om ni båda ältar och målar upp skräckscenarier. Gör så mycket aktiviteter/stunder som ni uppskattar och gillar tillsammans, umgås med människor som ni uppskattar. Motionera mera om ni inte redan gör det,  är också bra för kroppens celler, det gör det effektivare för cellerna att förnyas och återhämtas.  Fokusera mer på det som gör er gott och mår bra av. Underskatta inte tankens kraft. Det påverkar mycket.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

annia1
7/16/17, 3:33 PM
#4

Jag har haft cellförändringar av medelsvår grad. Och som de andra redan sagt så är det inte cancer. 

Det som kommer ske är att din mamma kommer få genomgå ett mindre ingrepp där de tar bort förändringarna. Hur dom gör just där du bor vet jag inte, men de brukar endera bränna bort dom eller skära bort dom. Sen kommer din mamma få gå på kontroll en gång per år under 5 år för att se att de inte kommer tillbaka.

.

Upp till toppen
Annons: