Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 2304 ggr
Anonym
Anonym
7/11/17, 1:25 AM

Brännsår med var (bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft brännsåret i snart en vecka och det verkar inte läka alls. Det sitter precis under tårna vilket gör att eventuella skorpor som bildas bara spricker upp igen så fort jag rör på foten. Det bränner och svider väldigt mycket. Hur ska jag få det att läka? Jag tvättar rent såret flera gånger om dagen men det fortsätter komma var ändå. Brukar sätta ett plåster löst över, annars fastnar smuts och ludd från strumpan i såret och drar med sårskorpan bort när jag tar av den. Såret är inte stort men sitter på ett väldigt känsligt ställe…

Annons:
[AnimeV4]
7/11/17, 1:29 AM
#1

Vad rengör du med? Jag skulle nog skippat plåster och hålla såret luftigt.

Anonym
Anonym
7/11/17, 2:14 AM
#2

Sårrengöring från Apoteket. Måste ha plåster på ganska mycket på dagarna när jag ska använda skor. På natten går det bra utan. Men då blir det en sårskorpa och när jag går upp på morgonen och går spricker den så att det rinner blod..

Pyttelite
7/11/17, 7:45 AM
#3

Prova kirurgtejp istället för plåster.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
7/11/17, 8:45 AM
#4

Det ser inte ut som var utan vanlig sårvätska.

Du kan lägga på ex. lite vitt vaselin under plåstret så håller sig såret fuktigt och huden smidig så det inte spricker samtidigt som det hindrar från att fastna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/11/17, 9:06 AM
#5

Det finns färdiga kompresser med vaselin som heter "Jelonet" Du kan googla men det går oftast lika bra med hemmagjorda då såret är såpass litet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
7/20/17, 10:56 PM
#6

Brännsår ska inte torka om mam vill undvika ärr. Finns brännskadeplåster på apoteket. Suveräna.

Annons:
Upp till toppen
Annons: