Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 886 ggr
trick
7/8/17, 12:16 AM

Är jag ensam om det här?

Så fort jag träffar någon ny människa som jag känner att jag klickar med och som jag tycker är en bra person så tar det inte lång tid förrän jag blir förälskad. Jag blir som besatt av personen och vill prata med den hela tiden. Är det här normalt? Det är jättejobbigt för jag är rädd för att lära känna människor på grund av detta.

Annons:
-Aida-
7/8/17, 10:31 AM
#1

Man kan inte rå för att man blir kär i någon, vissa har svårt för att bli de, andra lättare och vissa blir adlrig kära någonsin. Har själv träffat en blandning av alla dessa folk.
Så du är definitivt inte ensam om detta.

Annielle
7/8/17, 3:26 PM
#2

Det är ju väldigt positivt att du har förmågan att faktiskt känna att du klickar så bra och lätt blir förälskad, det vanligaste är ju då att man vill prata med och umgås så mycket som möjligt med personen man är förälskad i.

Vad är det som känns jobbigt i det hela att du blir så rädd att lära känna nya människor till och med?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

trick
7/8/17, 4:43 PM
#3

#2 Jag blir förälskad så överdrivet fort. Det kan ta 2 dagar så är jag helt fast i människan, och då känner man ju knappt ens personen. Och jag är alltid rädd att personen inte ska känna samma sak tillbaka för jag tar väldigt hårt på sånt.

[Roe Deer]
7/9/17, 12:14 AM
#4

Om du blir förälskad så fort så kan det mycket väl vara "bilden du har av dem i huvudet" som du fastnar för. Hjärnan är duktig på att fylla i tomrum och luckor, alltså fylla på med information som vi egentligen inte har om andra. 

Det är fint att ha lätt för att gilla andra människor, absolut. Men du kan ju lätt också bli sårad om din inre bild inte stämmer överens med den sanna…

Upp till toppen
Annons: