Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1013 ggr
powerade
6/27/17, 9:15 PM

Stövlar

Någon som har tips på stövlar med bra kvalité till hyfsat pris. Ska användas i stall så känns inte nödvändigt och köpa för över tusenlappen men vill ändå ha så pass kvalité att dem inte går sönder pga man använder dom ( så som att dem spricker om man går mycket O.s.v)

Annons:
Katti
6/27/17, 10:51 PM
#1

Tretorn är bra. De här till exempel http://www.outnorth.se/tretorn/scout-s#Green

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

powerade
6/28/17, 6:22 AM
#2

#1 tack:D

powerade
6/28/17, 6:22 AM
#3

#1 tack:D

pyromanen
6/28/17, 6:41 AM
#4

Som storkonsument av stövlar (kör slut på ca 3-5 par om pret) skulle jag säga rvärtom att Tretorn är bland de sämsta på marknaden. Har haft säkert 15 par tretorn både dyra och billiga och extradyra, samtluga spricker värre än billighets stövlar (men är oftast skönare att gå i än billighets). Absolut bäst, särskild för stall, är om du kan få tag i några av nitrilgummi. Fanns ett tag på traktoraffären hör och höll 4 ggr så länge och var mycket sköna och inte dyra. Nitrilgummi tål gödsel betydligt bättre vilket är en fördel i stall.

powerade
6/28/17, 4:25 PM
#5

#4 hmm ska kolla om jag hittar n0got:)

Fransu
6/28/17, 5:38 PM
#6

Någon som vet om det finns gummistövlar som tål att promeneras i mycket. Jag går väldigt mycket och har gärna stövlar på mig då det är blött och lerigt i skogen. Men det tar inte många promenader förrän det blir sprickor i gummit.

Förlåt TS om jag lånar tråden lite.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
powerade
6/28/17, 9:18 PM
#7

#6 det är lugnt :D Vill också gärna ha ett par hemma med så bara bra med alla tips:)

parsley
6/29/17, 11:43 AM
#8

# 6 Har du funderat på kängor istället för stövlar om du går mycket? Ett par tåliga kängor håller väta ute nästan lika bra som ett par stövlar om du inte behöver gå där det är ankeldjupt eller ännu sankare.  Meindlkängor är mina favoriter.

powerade
6/29/17, 1:59 PM
#9

#8 regnar det mycket så kan det vara gegga upp till fotknölarna om man trampar fel därav är stövlar perfekt så kan man bara spola av dom i duschen så slipper leran vara överallt:)

Fransu
6/29/17, 2:09 PM
#10

#8 Jag har ett par jättebra kängor, men jag går verkligen i skogen dagligen, året runt, oavsett väder. Ibland regnar det flera veckor i sträck och då känns gummistövlar som ett vettigare alternativ ändå. Men bra tips! Kängor är kanon.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

powerade
6/29/17, 4:15 PM
#11

Jo jag har ett par vinterkängor. Brukar ibland ha dom om jag ska ut å gå när det regnar. Men känns som det kan läcka in ovanpå om man trampar runt i lera :4

Upp till toppen
Annons: