Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 1141 ggr
Jossangizmo
6/26/17, 9:01 PM

Möbler, inredning

Hej!

Jag försöker hitta möbler till min lägenhet jag precis flyttat in i. Behöver alla tips på affärer och fina möbler 😃

Just nu försöker jag hitta en hylla till hallen. Dröm hyllan är en skohylla med galler men som även är en vanlig hylla. Någon som vet om det finns? Jag vet att det finns hyllor med utfällbara lådor man kan förvara skor i men vill ha galler, förstår ni hur jag menar? 
Har ett exempel HÄR. Tänk er den fast i större format och fler lådor. Har letat som en galning men inte hittat något. 

Jag väldigt ny med att köpa möbler och undrar om DENNA är värt priset?


Annons:
parsley
6/26/17, 9:15 PM
#1

Vad som är prisvärt är svårt att säga. Det som en tycker är billigt är dyrt för en annan. Ett tips är att kolla vad en liknande möbel kostar på t ex IKEA och jämföra med den och se hur det ser ut på begagnatmarknaden, om man kan tänka sig begagnat. Gör en budget. Hur mycket pengar har du att röra dig med? Vad ska det räcka till?

Jossangizmo
6/26/17, 10:07 PM
#2

#1 Tack för ditt svar!

Är det någon här som har handlat på furniturebox?


vendelay
6/26/17, 11:19 PM
#3

Jag kan inte svara på några av dina frågor men jag tänkte ändå tipsa om att leta begagnat! Vi har en underbar TV-bänk som säkert skulle kosta 3000 kr ny och vi köpte den för 50 kr (fast hon ville ge dem till oss gratis faktiskt) på Blocket. Vårt bord är från början från IKEA och kostar närmare tusenlappen och vi köpte det för någon hundralapp. Allt som är enkelt att göra rent ordentligt (du vill inte få in t.ex. vägglöss!) och inte har tyg och liknande skulle jag rekommendera att du köper secondhand, exempelvis från Blocket 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
6/27/17, 8:17 AM
#4

Jag skulle kolla begagnat också eller loppisar. Då kan man hitta riktiga fynd och är man kreativ så kan man få ett väldigt personligt hem🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jossangizmo
6/28/17, 12:56 AM
#5

#3 & 4

Jag letar aktivt på blocket men just nu finns det inget i min smak som finns i närheten, men tack iallafall 🙂
Får se om det finns någon bra loppis i närheten!


[LarssonA]
6/28/17, 3:14 PM
#6

Kolla om du har någon Erikshjälpen, Röda Korset eller liknande i närheten. Där kan man göra jättefynd! När jag skillde mig möblerade jag en trea helt med möbler från Erikshjälpen. Sammanlagt gick det på 5.000 kr + några timmars tvättande och i några fall målande! Kanonbra!

Annons:
Jossangizmo
6/28/17, 3:55 PM
#7

#6 Tack, ska kolla upp det 😃


Upp till toppen
Annons: