Menscykeln och Mensskydd

Hur ska jag veta om det är rätt binda för mig?

2017-06-17 08:23 #0 av: Anonym

Hej! Postar denna inlägg anonym då jag tycker det är lite pinsamt.

Kan hända att jag inte kommer att posta det anonymt i kommentarerna när jag känner mig mer säker.

Jo jag fick för första gången min mens igår kväll.

Och jag ska skaffa bindor. Men hur vet jag vilken som är rätt för mig?

Anmäl
2017-06-17 08:24 #1 av: Fridaaaa

Jag har fått testa mig fram till en sort jag gillar :) 

Men har en nattbinda som är längre och en vanlig på dagen.
Jag föredrar de tjockare utan vingar, men sånt får man checka av själv med vilka man gillar eller inte :)

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2017-06-17 08:26 #2 av: Anonym

#1 Aha=) Har hört att Always ska ha rätt bra bindor va?

Anmäl
2017-06-17 08:32 #3 av: Fridaaaa

#2 Jag personligen är inte glad för dem men många är :) 
Testa liten förpackning, så märker du ganska fort om det passar dig eller inte :)

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2017-06-17 08:38 #4 av: Anonym

#3 OK=)

Fast har en fråga. Brukar mensen svaja lite? Alltså att den har olika dagar i början innan det är just dom dagarna som man brukar få mens?

Min mamma fick inte så kraftiga mensstruationer.(Rätta mig vid stavningen).
Innebär det att jag inte kommer få kraftiga heller?

Anmäl
2017-06-17 08:52 #5 av: Fridaaaa

#4 Ja den kan vara oregelbunden i början, och ja även resten av livet också, men får många blir den regelbunden längre fram sen :) 

Det är däremot inte säkert, omöjligt att svara på

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2017-06-17 09:01 #6 av: Aleya

Jag väljer långa och jag köper apotekets egna. För då slipper jag fundera på eventuellt att det kommer blod utanför.

Jag gillar själv inte always då dom ger mig problem med underlivet då dom är så plastiga. Men testa du dig fram.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-06-17 10:23 #7 av: -Aida-

Gillar inte heller always, tycker dom är värdelösa i uppsugningsförmåga, man får prova sig fram vad som funkar.
Jag använder enbart Ica basic, dom är mjuka och har funkar bäst för mig som har värsta vattenfallet dom första tre dagarna.

Anmäl
2017-06-17 13:36 #8 av: Blanksteg

Jag använder Libresse. Slutade med Always när de började med parfymerade bindor. Men jag använder även tygbindor som är skonsammare, dock så tycker jag att de passar sämre och är för stora i passformen (för breda) så att de blir lite obekväma. Men hellre det än att använda vanliga bindor som är dåliga för underlivet.

Bästa är att testa sig fram. 

Anmäl
2017-06-17 17:59 #9 av: EM L

Ok=) Tack för kommentarerna. Som ni kommer märka så kommer jag ej att posta denna kommentar anonymt.

#6 Är det att Always skaver?

Köpte bindor idag från Always ultra normal med vingar. I paketet är det 16 bindor när man köper den.(Nu är det 15) Har inte fått mera mens när  jag  nu använder den modellen. Utan fick mensen när jag hade trosskydd. (Som tydligen hade en väldans bra uppsugningsförmåga.)

Anmäl
2017-06-18 22:07 #10 av: Aleya

#9 inte skaver men det blir så tätt så att huden inte andas och börjar klia som sjutton. Fått svamp av dom när jag hade bara en sådan att tillgå. Därför gillar jag dom utan ytskick. Som är mer som "blöjor".

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.