Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1875 ggr
Anonym
Anonym
6/17/17, 8:23 AM

Hur ska jag veta om det är rätt binda för mig?

Hej! Postar denna inlägg anonym då jag tycker det är lite pinsamt.

Kan hända att jag inte kommer att posta det anonymt i kommentarerna när jag känner mig mer säker.

Jo jag fick för första gången min mens igår kväll.

Och jag ska skaffa bindor. Men hur vet jag vilken som är rätt för mig?

Annons:
Fridaaaa
6/17/17, 8:24 AM
#1

Jag har fått testa mig fram till en sort jag gillar :) 

Men har en nattbinda som är längre och en vanlig på dagen.
Jag föredrar de tjockare utan vingar, men sånt får man checka av själv med vilka man gillar eller inte :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
Anonym
6/17/17, 8:26 AM
#2

#1 Aha=) Har hört att Always ska ha rätt bra bindor va?

Fridaaaa
6/17/17, 8:32 AM
#3

#2 Jag personligen är inte glad för dem men många är :) 
Testa liten förpackning, så märker du ganska fort om det passar dig eller inte :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
Anonym
6/17/17, 8:38 AM
#4

#3 OK=)

Fast har en fråga. Brukar mensen svaja lite? Alltså att den har olika dagar i början innan det är just dom dagarna som man brukar få mens?

Min mamma fick inte så kraftiga mensstruationer.(Rätta mig vid stavningen).
Innebär det att jag inte kommer få kraftiga heller?

Fridaaaa
6/17/17, 8:52 AM
#5

#4 Ja den kan vara oregelbunden i början, och ja även resten av livet också, men får många blir den regelbunden längre fram sen :) 

Det är däremot inte säkert, omöjligt att svara på

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
6/17/17, 9:01 AM
#6

Jag väljer långa och jag köper apotekets egna. För då slipper jag fundera på eventuellt att det kommer blod utanför. Jag gillar själv inte always då dom ger mig problem med underlivet då dom är så plastiga. Men testa du dig fram.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
-Aida-
6/17/17, 10:23 AM
#7

Gillar inte heller always, tycker dom är värdelösa i uppsugningsförmåga, man får prova sig fram vad som funkar. Jag använder enbart Ica basic, dom är mjuka och har funkar bäst för mig som har värsta vattenfallet dom första tre dagarna.

Blanksteg
6/17/17, 1:36 PM
#8

Jag använder Libresse. Slutade med Always när de började med parfymerade bindor. Men jag använder även tygbindor som är skonsammare, dock så tycker jag att de passar sämre och är för stora i passformen (för breda) så att de blir lite obekväma. Men hellre det än att använda vanliga bindor som är dåliga för underlivet.

Bästa är att testa sig fram.

[EM L]
6/17/17, 5:59 PM
#9

Ok=) Tack för kommentarerna. Som ni kommer märka så kommer jag ej att posta denna kommentar anonymt.

#6 Är det att Always skaver?

Köpte bindor idag från Always ultra normal med vingar. I paketet är det 16 bindor när man köper den.(Nu är det 15) Har inte fått mera mens när  jag  nu använder den modellen. Utan fick mensen när jag hade trosskydd. (Som tydligen hade en väldans bra uppsugningsförmåga.)

Aleya
6/18/17, 10:07 PM
#10

#9 inte skaver men det blir så tätt så att huden inte andas och börjar klia som sjutton. Fått Svamp av dom när jag hade bara en sådan att tillgå. Därför gillar jag dom utan ytskick. Som är mer som "blöjor".

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

flocken
6/19/17, 6:10 PM
#11

Always natt ,dygnet runt. Är det enda som funkar här.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[EM L]
7/30/17, 2:36 PM
#12

Fick mens nu idag och satte en av bindorna från Always.

Ingen bra uppsugningsförmåga kan jag säga.
Plus att dom är plastiga.

Funderar på att prova Icas egna normala bindor utan vingar. Vad tycker ni om dom?

Alltså ni som använder eller har använt dom.

emeliiiiieee
7/30/17, 4:32 PM
#13

Jag älskar apotek hjärtats förlossningsbindor. Men det är bara för att dom är de enda som kan suga upp mitt extremt hemska flöde. Sen är dom mjuka och gosiga mot fiffin haha. 

Har aldrig testat Icas egna men enda sättet du vet om du gillar dom är att testa.

Annons:
tiger tok
7/30/17, 4:40 PM
#14

Jag gillar icas, både med och utan vingar+ kan varmt även rekommendera deras nattbindor! (dock föredrar jag vingar på alla bindor;)) Även libresse tycker jag om, har just nu libresse ultra thin!

pyromanen
7/30/17, 6:11 PM
#15

Tycker Always är såmst för de känns så plastiga så jag blir typ svettig/fuktig på ett obehagligt sätt. Gillar de billigaste typ icas och konsums.

[EM L]
7/31/17, 1:21 PM
#16

Icas funkar inte heller för mig=(

Vill ha bindor som inte märks av en själv. Mjuka och inte plastiga.

Och som inte är längre en 22 cm.

Får nog fråga er om man kan ha dubbla trosskydd. Alltså så att man lägger dom så det blir så brett man vill ha det.

Dubbla trosskydd är det ända som jag tycker är skönt

Scorpio97
7/31/17, 1:30 PM
#17

#16 Jag föredrar så stora/långa bindor som möjligt för det känns tryggare för mig, så jag har tyvärr inga tips på märken. 

Så länge det fungerar för dig kan du självklart ha dubbla trosskydd om du föredrar det :) Men trosskydd kan generellt sett hålla mindre vätska än bindor, så man får kanske byta oftare eller så. Men det beror ju på hur mycket man blöder. I början och slutet av mensen kör jag ofta på bara trosskydd för jag blöder så lite då. Fungerar det för dig så kör på det, det finns inte så mycket rätt eller fel i den frågan. 

Såg att du funderade över vingarna i en annan tråd. Vingarna viks ner och klistras fast på utansidan av trosan, så att bindan sitter kvar bättre. Förstår du hur jag menar? :)


//Jessie

[EM L]
7/31/17, 1:39 PM
#18

#17 Ja.

Är ju tretton år så behöver inte så långa bindor. Plus att jag byter så ofta att det är en ny nästan hela tiden.

Finns det bindor som inte är så himla breda och långa som har vingar?

Scorpio97
7/31/17, 1:49 PM
#19

#18 Jag har bara använt långa bindor (nattbindor, eller två vanliga) sen jag fick mensen när jag var 11 år, är 19 nu :) Trots att jag inte blöder så mycket heller, jag föredrar det bara helt enkelt. Så för mig hade det inget med ålder att göra. Men föredrar du korta ska du självklart ha korta. 

Det borde absolut finnas något märke som har korta bindor med vingar. Om du googlar på en viss sort/märke kan du säkert hitta på internet hur långa dom är också, om det inte står på förpackningen.


//Jessie

[EM L]
7/31/17, 1:54 PM
#20

Värst vad jobbigt detta kan vara ibland…

Hatar plastiga bindor, för stora och att dom känns obehagliga.

Vill ha enkla bindor som är mjuka.

Annons:
[EM L]
7/31/17, 2:02 PM
#21

Hur är libresse? Hur ser dom ut.

Alltså själva bindan och hur långa är dom?

Scorpio97
7/31/17, 2:07 PM
#22

#21 Jag kikade på Libresses hemsida, och dom verkar inte ha någon under 22 centimeter. Minsta är 24 cm samt 23.3 cm (men dom är något tjockare).


//Jessie

[EM L]
7/31/17, 2:08 PM
#23

#22 Då funkar det ej för mig😕

Honestyisdead
7/31/17, 2:10 PM
#24

#20 Då rekommenderar jag apotekets vanliga bindor med vingar. Inte plastiga. Inte långa och har vingar.

[EM L]
7/31/17, 2:12 PM
#25

En sak som är OK är att bindorna får vara långa så länge bindorna är tjocka och mjuka. 24 cm är max då.

[EM L]
7/31/17, 2:15 PM
#26

Hur är Icas nattbindor?

Honestyisdead
7/31/17, 2:15 PM
#27

Vill du ha tjocka bindor?

Själv vill jag ju ha tunna för att dom inte ska synas.

Annons:
[EM L]
7/31/17, 2:19 PM
#28

#27 Ja, SÅ LÄNGE DOM ÄR MJUKA och ej stör.

Använder mjukisbyxor då=)

Honestyisdead
7/31/17, 2:21 PM
#29

Har aldrig stött på annat än mjuka bindor.

Du får helt enkelt prova dig fram.

[EM L]
7/31/17, 2:37 PM
#30

Äntligen känns det i alla fall skönt att ha binda på sig när man vet hur vingarna ska fästas.

Så bindor med vingar! Dom utan sätter sig så konstigt när man rör sig.

Får hålla ut med Always till paketet är slut så köper jag en annan binda med vingar.

Eller om Always är den rätta för mig.

[EM L]
8/1/17, 7:06 PM
#31

Libresse blir det här! Även Always funkar nu=)

Upp till toppen
Annons: