Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 668 ggr
Vill vara anonym
2017-06-15 17:37

Gravid?

Hej. Jag har aldrig varit gravid förr men är rädd att jag är det nu (har inte vågat göra graviditets test ännu). Jag har några frågor som jag skulle vara väldigt tacksam för ifall någon skulle kunna svara! 1. Hur vet man skillnad på om det är mensen som kommer eller bara det blod som kan komma i början av graviditeten? Min mens borde ha börjat för en vecka sedan men kom aldrig, idag kom det lite blod och jag undrar om det är min försenade mens eller vad? 2. I vilket skede kommer det att man kan börja må illa? 3. Har väldigt små bröst själv men nu har de börjat värka lite och så, är det pågrund av graviditet månne ?

Annons:
mikkan01
2017-06-15 18:08
#1

Det är inte jättevanligt att få en nidblödning som det kallas, det blir oftast bara rosa på pappret. Fortsätter du blöda och du testar negativt så är det nog mens. Jag är gravid just nu och mitt illamående kom när min mens varit sen i ca 5-6 veckor. La sig i v.13. Att brösten värker kan bero på graviditet, ja. Men i samband med min mens blev mina bröst väldigt ömma också så det är nog vanligt. Mensen kan hoppa hej vilt ibland, ta ett test så slipper du grubbla :)

~mikkan

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: