Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 665 ggr
NyfikenTonåring
2017-06-14 15:08

Hmm... Va? (Mensrelaterat)

Haii!! Nu är det så att jag är en "kvinna" på 13,5 år som väger 44 kg (ibland sviktar det från 42-44) och jag är 158-160 cm lång. Jag fick min mens för ett bra tag sedan men nu har jag orangea flytningar innan, men betyder prangea flytningar att mensen kommer snart? Min kompis undrar även, för hon har också morotsfärgade flytningar men ingen mens och hon är 13 som mej, om det är så att orangea flytningar betyder att FÖRSTA mensen snart är på gång? Vi båda undrar:)))

Annons:
Tyst
2017-06-14 15:27
#1

Jag får ibland orangea flytningar precis innan jag skall få min mens. Alla är olika och får olika ledtrådar till när mensen ska komma - vissa får inga ledtrådar alls. Mitt råd till unga som precis fått sin mens eller undrar brukar mest vara "ta det lugnt, och lyssna på kroppen" Man märker efter ett tag exakt hur kroppen talar om innan den skall ha mens. Speciellt om man är en av de som har oregelbunden mens.

Min kropp brukar gå igenom hela repertoaren - ont i brösten, ont i magen, humörsvängningar, orkeslös, deprimerad, mer humörsvängningar, klara flytningar, ibland orangea flytningar, och sedan får jag min mens.

Det kan mycket väl vara så att din kompis kommer att få mens snart 🙂

Rosisa00
2017-06-15 21:44
#2

Ja för mig så känna det som att jag är hungrig hela tiden i en vecka innan jag får mens :)

Upp till toppen
Annons: