Annons:
Etikettmammarollen
Läst 839 ggr
Anonym
Anonym
6/11/17, 12:37 PM

Öka chanserna?

Vad ökar chanserna för att bli gravida?

Ingen av oss dricker alkohol, snusar/röker inte. 
Tränar regelbundet
Jag har regelbunden mens

Ingenting händer.
Inget fel på varken mig eller killen heller enligt undersökningar.

Känns hopplöst :(

Annons:
Shilon
6/11/17, 1:12 PM
#1

Kanske har med dieten att göra. Förut fick jag en hel del artiklar på min facebook som var anti-GMO och där skrevs det om att möss som givits GMO-majs blev infertila. (eller deras avkommor, kommer inte ihåg.)

Annars kanske du/ni kan prova att utelämna gluten/laktos/socker så gott ni kan så kanske det hjälper.

Har tyvärr inga mer tips att ge än lycka till!

Honestyisdead
6/11/17, 1:14 PM
#2

Hur länge har ni försökt? Här du koll på din ägglossning?

Anonym
Anonym
6/11/17, 3:38 PM
#3

#2 Ja jag har koll på ägglossning och försökt i över 3 år nu.

#1 Har inget med kosten att göra. Vi äter väldigt bra i och med att vi tränar mycket, annars ger det inte resultat :)

Åsa S
6/11/17, 4:36 PM
#4

Du skriver tränar mycket, kanske det påverkar det hela? Träning är bra i lagom dos, men som många tränar idag = nästan varje dag så kanske det blir för mycket för en del kvinnokroppar. Överdriven träning kan ju orsaka störningar i fertiliteten och vi är ju alla olika så för en del kanske det snabbare blir för mycket

Anonym
Anonym
6/13/17, 11:27 AM
#5

#4 Mycket = regelbundet för mig. 
Vi tränar inte överdrivet mycket :) 

Träningen kommer vi inte minska - och de på VC sa att det är bra att hålla igång. Så länge som det inte går till överdrift, vilket inte träningen gör på långa vägar :)

Scorpio97
6/13/17, 12:43 PM
#6

Jag vet en del som blivit gravida efter att dom har börjat med LCHF-kost när att dom har försökt väldigt länge innan, även om det finns ingen vetenskapligt bevisat effekt vad jag vet. Men det kan ju vara något att fundera över :)

Har ni kollat upp IVF (provrörsbefruktning)?


//Jessie

Annons:
Anonym
Anonym
6/14/17, 7:05 PM
#7

#6 LCHF är en kost som passar vissa - vissa inte.
Vi kommer ej ändra kosten - då vi har en balanserad bra kost som passar oss :) Men tack för förslaget - kanske fungerar för någon annan :) 

Vi vill inte köra IVF just nu, utan försöka på egen hand i förstahand, eftersom det inte är något fel på oss så att säga. Så minst 1 år till känner vi att vi vill kämpa.

_Fisken
6/14/17, 10:00 PM
#8

Det kan vara anspänningen att du vill så gärna som gör att det låser sig. Det hände för oss. Ingen av oss hade några orsaker till att INTE bli föräldrar.  Vi blev röntgade o allt det där.
 När inget hjälpte fick min sambo reda på att hon skulle bli inseminerad eller vad det heter och då släppte all spänning o hon tänkte "Äntligen!".  Då plötsligt blev hon gravid på naturliga sättet. Sen ramlade det på med två till…

SuperLimm
6/15/17, 3:23 PM
#9

#4 Elitidrottare kan få rubbad menscykel för att dom får i sig för lite energi. Att man tränar mycket påverkar inte fertiliteten utan det är för lite energi i kosten som påverkar. Vissa elitidrottare har tex inte haft mens på flera år och det beror på att dom får i sig för lite energi, inte att dom tränar x antal timmar varje dag.

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: