Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 746 ggr
Excutingsong
6/6/17, 1:14 PM

Vädjar om hjälp

Ja har varit väldigt dålig i ett halvår, vi snackar verkligen dålig. Och jag börjar tvivla på om det här är ångest och depression. Jag mår självklart inte bra.. men såhär ska det inte vara. Jag kan inte acceptera detta. Mina symptom är följande: Hjärtrusningar, som är VÄRST när jag vaknar. Inte varje morgon men nästan. Sen får jag rusningar under dagen. Min puls kan ligga på 59 och en timme efter måltid är den uppe på 100. Panikångest känner jag igen. Det är inte det. Hjärtrusningen på morgnarna går över inom en timme när jag varit uppe.. eller de lugnar ner sig iallafall. Pulsen kan gå upp emot 180 trots att jag sitter still på stolen. -mina ögon har börjat rinna, är röda och kladdar. -har ont på höger sida av halsen med strålning mot örat. Haft i ett halvår i perioder. -min hud flagnar. -har börjat få utslag. Klåda på överkroppen. -Tryck i ansiktet. -duschar jag måste jag ta En paus när jag tex schamponerar håret för hjärtat slår så och jag blir så andfådd. - huvudvärk. - svullna lymfkörtlar. Två st. - helt slut. Hjärnan hänger inte med. Är så trött. - ingen matlust, gått ner i vikt. - flytande diarrér. - svårt att andas. Känner inte att jag är speciellt deprimerad. Jag är bara helt slut. Jag längtar ut men orkar inte. Hjärtat är helt upp och ned. Är så trött att jag av minsta lilla måste lägga mig. Under denna tid har jag medicinerats med zeldox, cisordinol, Venlafaxin. Sobril. Theralen. Xanor. Medikinet. Inget har fungerat, så nu sätter vi in citalopram. Utredningar som gjorts är: Full blodstatus normal. 2 prover på sköldkörteln. Långtidssocker, 42 är diabetes. Jag hade 38. Njurprov. Leverprov. Urinprov. Avföringsprov. Skiktröntgen av magen. Magnetröntgen av lungorna. Infektionsprov. EKG som inte visar avvikande bara att hjärtat jobbar ständigt som om jag springer.. men inget mer har kollats upp. Hjärtmarkörer. Blodgas. De har känt på mina lymfkörtlar, inget avvikande. Blodtrycket är bra. Har fått betablockerare mot hjärtat. Men Komigen, jag tar mig inte ens upp för en trapp. Är 25 år. Har blivit glömsk. Förvirrad. Känner min kropp.. det är nåt som inte stämmer. Någon som haft eller har samma? Eller vet vad detta kan bero på? Behöver verkligen hjälp. Läkarna skickar mig bara till psyk men varför blir jag inte bättre av medicinerna? Snarare sämre.

Annons:
OlgaMaria
6/6/17, 2:02 PM
#1

Men varför ska du ta citalopram när du vet att du inte är deprimerad? Du måste inte göra allt som läkarna säger. Om du redan har provat en massa mediciner för psyket så behöver du inte prova en till.

Har betablockeraren hjälpt något? Hur länge har du tagit den?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
6/6/17, 2:05 PM
#2

Har de kollat gluten och andra allergier?

Att du har diaréer och dålig aptit kan ju ha lett till allvarliga näringsbrister som kan orsaka många av dina symptom. Att ha mineralbrister är mycket farligt för hjärtat och leder till hjärtrusningar m.m. Du kan också ha drabbats av någon infektion/parasit som de inte lyckats se.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Excutingsong
6/6/17, 2:09 PM
#3

Jag tar berocca och magnesium varje dag. De har kollat även natrium och kalium.

Excutingsong
6/6/17, 2:11 PM
#4

Även c-vitamin + järn

Excutingsong
6/6/17, 2:11 PM
#5

Och om det var infektion/parasit lär de sett något i min avföring och sänka.. inte sant?

Excutingsong
6/6/17, 2:13 PM
#6

Och ja beta blockeraren fungerar. Ska till en privatläkare imorgon.. något ni tycker jag borde ta upp?

Annons:
Excutingsong
6/6/17, 2:13 PM
#7

Och ja beta blockeraren fungerar. Ska till en privatläkare imorgon.. något ni tycker jag borde ta upp?

OlgaMaria
6/6/17, 2:29 PM
#8

Tar du fler brustabletter utöver berocca? Om du har diaréer borde du inte ta sådant då man kan bli lös i magen av brustabletter. Vad tar du för magnesium? Vissa sorter av magnesium blir man också lös av.

Många parasiter eller helt enkelt obalans i tarmfloran är inte lätta att upptäcka. Men du skulle kanske ha nytta av att ta probiotika.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Excutingsong
6/6/17, 2:35 PM
#9

Har bara diarré på morgonen. En berocca brus. Två tabl magnesium active care. Har orolig mage sen länge.. men nu har jag inte haft diarré på ett tag. Undrar väl mest bara om utmattning och ångest kan ställa till det såhär

Excutingsong
6/6/17, 2:36 PM
#10

Är väldigt oroligt lagd

Excutingsong
6/6/17, 2:50 PM
#11

Måste även tillägga att under kvällen och natten mår jag betydligt bättre.. när allt är lugnt och stilla. Då får jag matlust och har inga rusningar. Jag har iofs varit utsatt för extrema påfrestningar av mitt tidigare förhållande samt ångestsjukdom med bl.a. Hälsoångest. Allt detta utlöstes efter en panikattack där bägaren totalt rann över och jag hamnade på psyk. Men kan det verkligen te sig såhär efteråt? Jag är helt färdig

Excutingsong
6/6/17, 2:50 PM
#12

Måste även tillägga att under kvällen och natten mår jag betydligt bättre.. när allt är lugnt och stilla. Då får jag matlust och har inga rusningar. Jag har iofs varit utsatt för extrema påfrestningar av mitt tidigare förhållande samt ångestsjukdom med bl.a. Hälsoångest. Allt detta utlöstes efter en panikattack där bägaren totalt rann över och jag hamnade på psyk. Men kan det verkligen te sig såhär efteråt? Jag är helt färdig

pyromanen
6/6/17, 4:11 PM
#13

Tycker det låter som oro pga oro. Som att det hakat upp sig i en negariv spiral. Speciellr när du berättar swt är mycket bättre på kvällen när det är lugnt. Gpr det att "ta kvällen" på heltid ett tag? skapa ner av detta lugn? Vad är det med kvällen som gör dig lugn? Med förbehåll för att jag ju inte är läkare så skulle jag föreslå att låta bli alla mediciner ett tag (alla har biverkningar) och gå på medicinsk yoga inriktat på lugnande övningar. Kanske pven efterfråga kbt med syfte att lära dig kunna avstyra oro när den är på g.

Annons:
Annielle
6/6/17, 9:02 PM
#14

Har du testat alla de medicinerna under detta halvåret alltså? I så fall kan det ju definitivt vara all in och utsättning av mediciner som har gjort dig sådan här, jag skulle definitivt inte ha klarat av att testa så många mediciner under kort tid, men samtidigt låter det ju inte riktigt så eftersom du mår bättre på kvällen och natten, håller med det #13 Pyromanen skrev.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: