Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 954 ggr
Percy86
2017-05-25 17:02

Myom

Har ett myom på 7 cm som sitter utanpå livmodern på ovansidan. känner av detta ganska mkt, känns som att det trycker mot urinblåsan då jag ofta får springa på toaletten. När jag var till gyn sa jag att de får ta bort det, vill inte ha något som växer där inne. Fick göra en magnetröntgen då hon inte riktigt såg allt på ultraljudet. Ska på återbesök på måndag, få se vad de säger då. Nån här som haft nå liknande? Opererade de bort det då? Hur gick det till? Känner mig lite orolig när det är så pass stort.. är det bättre/sämre när det sitter på utsidan?

Annons:
Carmarino
2017-05-25 17:30
#1

Har haft myom, men jag vet faktiskt inte var det satt. Om jag minns rätt så var det ungefär i samma storlek som ditt. Blev opererad med full narkos, och ett horisontellt snitt lades rätt långt ner på magen. Var sedan inlagd ett par dagar, och sjukskriven i tre veckor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2017-05-25 17:33
#2

Jag har opererat bort myom som satt i ena äggstocken. Man trodde det var äggstockscancer i och med att jag hade cancermarkörer i blodprov så jag blev lyckligt överraskad av att det "bara" var Myom.

Man tog bort äggstockar livmoder, livmoderhals och tarmkex och det var väl lika bra när man ändå var igång😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
2017-05-25 17:43
#3

Hade en cysta med en borderlinetumör i på ena äggstocken som låg och tryckte på urinblåsan min gynekolog sa att det var svårt att se men att det mest verkade vara ett myom, men när den vuxit lite till fick jag urinstopp och fick åka till akuten, men inte ens de fattade vad det var inte förren jag skulle på en förkontroll för att ta bort "myomet" så konstaterade den gynekologen som skulle utföra operationen att det kunde vara nått mer allvarligt så då blev jag ombokad till en större operation. Så det kan vara bra vara lite påstridig och få en rejäl utredning och ev. få en second opinion av annan gynekolog + om myomet trycker så det inte går att kissa åk snabbt in på akuten för det gör rejält ont när det är mer än 1liter urin i blåsan + man kan få skador på blåsan om man väntar för länge. Var på en ö i skärgården vid mitt andra urinstopp fick ha kateter i 3v efter det för att urinblåsan fått utstå sån ansträngning.

[Devya]
2017-05-26 00:19
#4

Jag har ett par stycken sådana plus ett par cystor men inget de tänker åtgärda (har fyra stycken). Sen igen upplever jag endast svår mensvärk och det är allt. Inte ovanligt precis och ibland kan de försvinna av sig själv vilket min mamma upplevde.

Upp till toppen
Annons: