Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2836 ggr
[Intryckt]
2017-05-25 01:28

Mustasch/fjun kvinna! Ngn mer?

Jag är en blond tjej och jag har haft ljusa fina strån på överläppen tyvärr började jag tänka på de för mycket och nu hamnat i en ond cirkel med vaxning och rakning, de blir liksom ett måste för när de växer ut blir det så fult och jag vet inte om det räknas som en mustasch men stirrar mig blind på stråna, känns som min kvinnlighet bara tas ifrån mig har faktiskt förstört mitt psykiska mående mycket.. hur hanterar ni sånt här? Har någon fler fjun i ansiktet eller rentutav mer mustasch? Hur hanterar ni det? Är jag verkligen ensam med att ha det såhär, känns som alla andra har Babylena ansikten! Jag har fjun över hela kroppen dessutom.. orkar inte raka överallt så får vara fjunig här och där men ansiktet vägrar jag låta vara hårigt

Annons:
[PeterTM]
2017-05-25 01:46
#1

Min fru har samma problem. Hon använder en epilator. Ont som satan första gången, men sen rätt okej säger hon.

Scorpio97
2017-05-25 01:52
#2

Jag är också fjunig i ansiktet (och på kroppen). Jag gör ingenting med det i ansiktet och har aldrig mått dåligt eller tyckt att det känns konstigt. Tycker inte det gör något alls. Jag tror dom flesta har det mer eller mindre, men man ser sånt mycket enklare på sig själv än andra. 

Någon enstaka gång har jag fått något jättelångt hårstrå på hakan, överläppen eller kinden, och då brukar jag noppa just det hårstrået.


//Jessie

[Intryckt]
2017-05-25 01:53
#3

Peter ja, jag hoppas bara inte jag stimulerar min hårväxt men de mesta verkar ju tala för att det är en myt att man ändrar hårväxten genom att kapa eller dra av strået från roten. Det är verkligen ingen manlig mustasch jag har det är fjun o dem är ljusa men dem är ganska synliga och inte alltid så få, det är väldigt osmickrande och när det precis växer ut ser det värst ut. Känns så tråkigt, hoppas det finns fler än mig som har hårväxt önskade bara jag kunde sluta bry mig

[PeterTM]
2017-05-25 02:23
#4

#3 Alla har ju hår på hela huden (om man inte har någon sjukdom), men det blir skillnad om det ändras från fjun till skäggstrån och på en tjej är det senare inte kul. Jag vet inte om det är en myt att håret blir kraftigare i ansiktet om man rakar eller rycker bort, men det låter rätt osannolikt, för i så fall borde man ju ha kraftigare hår på skallen när man blir äldre, inte tvärtom 😉

[memoirsofaclone]
2017-05-25 02:52
#5

Har brunt hår så håret på överläppen blir ju också i samma färg, dock tycker jag inte att de syns så mkt om man inte tittar väldigt nära. Men om något syns extra drar jag bort det med pincett, gör rätt ont men ändå värt det. Bättre än att raka/vaxa.

[memoirsofaclone]
2017-05-25 02:55
#6

#3 och #4, ja det är en myt. Hårstrået är oftast tjockare närmare roten och ifall man skär av dem som man gör vid rakning kommer det avskurna strået upplevas som vasst och kraftigare. Ett färdigväxt strå har en mkt tunn topp.

Annons:
Lamina
2017-05-25 04:16
#7

Jag har själv precis börjat lägga märke till hur mycket fjun jag har på hakan och överläppen. Det efter att någon (minns faktiskt inte vem) så att "du har ju inte ens fått skägg som kvinnor kan få när dom åldras." Fyller snart 30. Vart ju tvungen att kolla och nu kan jag inte undgå att se allt hår som faktiskt visst finns där, varende gång jag kollar mig i spegeln. Försöker att inte störa mig på det. Tänka att det är normalt. Men det är sjukt svårt…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Maria
2017-05-25 08:53
#8

Jag har alltid haft en ljus fjunig mustach  som blivit mer synlig på somrarna när jag varit solbränd men jag har alltid gillat mina fjun och aldrig gjort något åt det.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-05-25 13:02
#9

Har din om hela ansiktet. Inget jag bryr mig om.

pyromanen
2017-05-25 17:01
#10

Får enstaka tjockare strån (fler på senare år, närmar mig 50) dessa drar jag ut med pinceta. Men vanliga fjunet tycker jag får vara där, har alldrig stört mig.

bring_night
2017-07-09 22:46
#11

Själv blev jag jättefjunig i ansiktet och på kroppen efter ha tagit p-piller utan östrogen. Har fortfarande problem men köpte en så kallad "epistick" på fyndiq för ca 35 spänn. Det är helt enkelt en liten fjäder med handtag som man rullar där man har hår för att bli av med det. Det gör lite ont om man inte har gjort det innan, eftersom håret är längre då. Men om man gör det när håret är kort så känns det knappt. Har använt den i nästan två år och det är det bästa jag testat!

Honestyisdead
2017-07-09 23:21
#12

#11 Varför föredrar du den före vax?

bring_night
2017-07-09 23:39
#13

Vax blir så kladdigt, och det kostar mer. Fjädern kan man ha med överallt och det går mycket snabbare att använda. Har testat både hårt vax, vaxremsor och sockervax men tycker denna "Epistick" är mycket smidigare :)

Annons:
VeilofElysium
2017-07-10 20:23
#14

Samma här, får svarta hårstrån eftersom att jag är mörk i övrigt. Både rakar och vaxar och måste ta bort allt övrigt hår på kroppen relativt ofta. Du är långt ifrån ensam..

Upp till toppen
Annons: