Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 911 ggr
lavega
5/17/17, 5:25 AM

Hormonspiral

Funderar på att ta ut den och återgå till p-piller. Är trött på cystor, spända bröst och konstiga buksmärtor. Är tveksam vad jag ska då jag är 45år men behöver ett bra skydd för jag har lätt att bli med barn. Hjälp vad hade ni gjort?

Annons:
punkmusic
5/17/17, 6:03 AM
#1

P-spruta, det är enligt mig suveränt!

lavega
5/17/17, 7:47 AM
#2

Får man inte systor av den o finnar? Hur länge har du har den?

Honestyisdead
5/17/17, 5:30 PM
#3

Jag får cystor om jag inte har p piller, plåster eller ringar som jag har nu.

Jag rekommenderar p ringar.

lavega
5/18/17, 5:32 AM
#4

Cystorna fick jag sen jag satte in spiralen.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
lavega
5/18/17, 5:34 AM
#7

punkmusic: P spruta hur funka den? Får man ägglosning? Hur länge varar den? Inhandlar man den själv?

Lona
5/19/17, 6:39 PM
#8

Om du lever i ett fast förhållande (och inte behöver skydda dig av andra anledningar), har du funderat på att sterilisera dig om du inte vill ha (fler) barn? Alternativt att din partner steriliserar sig, ingreppet är ju trots allt mindre på en man. De är ofta inte så pigga på att skriva ut vissa hormonpreparat om man är 40+, pga av eventuella allvarliga biverkningar.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

punkmusic
5/20/17, 6:17 AM
#9

#7 Ingen ägglossning, man tar den intramuskulärt var 3dje månad. Hämtar ut på apotek sen tar vårdpersonal sprutan. 

Jag har fått gå ned och ta den ca 4 veckor innan, men har även haft den i säg ca. 6 år.

tk1971
5/22/17, 7:02 AM
#10

Är inte sterilisering lite overkill om man närmar sig 50? Det skulle jag tycka i alla fall. Det är trots allt en operation med allt vad det innebär. 

I ditt fall, om inte hormonspiral passar, skulle jag fundera lite på p-stav. Men då får man vara beredd på blödningar på konstiga tider.

Upp till toppen
Annons: