Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1826 ggr
Surpan
2017-05-16 16:24

Bra snygga baslinnen

Det känns som att det är helt omöjligt att hitta bra baslinnen. Jag har problemet att jag har en degmage och stora bröst (som följd av graviditet) vilket gör att jag vill inte ha linnen som sitter för tajt så hela magen syns, men inte heller hänga löst från brösten för då ser jag väldigt fyrkantig ut. Vill inte heller ha för smala axelband då jag behöver en rejäl bh. Har ni tips?

/Surpan

Annons:
[Devya]
2017-05-16 19:18
#1

Tyvärr har jag inga tips att ge. Jag brukar bara söka i butiker tills jag hittar det som passar mig. :)

Finns ju dock fina toppar som är lösa för att vara lite tajt där vid brösten (blir automatiskt tajt om man har stora bröst).  Eller nja, toppar heter det väl inte sen. Typ en sådan här som jag menar. För mig är den här tajt vid brösten och lös runt magen. http://tablet.hm.com/fi/sv/product/65525?article=65525-D

Sen igen har jag faktiskt en svart top som är tajt runt brösten och lös runt magen. Köpte den på h&m en gång i tiden. Den hade inte för smala band heller.

Annars är det nog svårt att hitta "baslinnen" som inte skulle vara tajta.

[Tuulikki]
2017-05-16 19:21
#2

Har du kollat på BonPrix? 🙂Det finns en del på Gekås också men det är ju inte alla som har nära dit.

Surpan
2017-05-16 21:00
#3

#1 Tack för tips! Jag får kika runt lite. Tyvärr tycker jag att de toppar du länkade till ofta är genomskinliga :/ men det kanske inte de där är? #2 Nej det har jag inte, kollade lite snabbt nu och de verkar ha många modeller! :) Det värsta är att jag haft snygga a-linje formade linnen förut men jag kan inte alls komma på vart jag köpt dom. :p

/Surpan

Fransu
2017-05-16 21:59
#4

Håller med om Gekås, dom har mycket rymligare linnen och toppar har jag sett. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

jackiejohn
2017-05-16 22:17
#5

Halens och Cellbes har a-linje formade linnen, värt att kolla om du inte vill ha en fysisk butik att prova i? :)

Surpan
2017-05-17 08:37
#6

Bor i Stockholm så blir långt till ullared. :/ #5 Tack för tips! Ska kika. :)

/Surpan

Annons:
parsley
2017-05-20 12:42
#7

Har du kollat Ellos? Jag tycker de verkar ha en del A-linje och lite vidare linnen.

Anonym
Anonym
2017-05-21 23:52
#8

https://cubus.com/sv/7038176_F990#

Jag gillar domhär. Bra passform och breda band. Sen är dom inte helstängda bak heller uppe vid skulderbladen vilket jag gillar. Dom flesta brukar vara helstängda där annars om de är breda band!

Sindri
2017-05-22 23:52
#9

Jag gillar H&M:s amningslinnen från Mama-avdelningen, de har dubbelt tyg över bysten och håller in den lite, funkar t.o.m. utan BH ibland. Man kan sprätta bort amningsknäppet och sy fast axelbandet. Kapp-Ahl har också, men jag tycker deras axelband verkar smalare.

Surpan
2017-05-23 10:07
#10

Tack för tipsen, jag ska kika runt lite. #9 Jag ammar faktiskt så använder dom linnena också. :)

/Surpan

Upp till toppen
Annons: