Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 3624 ggr
wingren
5/15/17, 1:36 AM

Konstigt revben

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fanns ingen bra sida för detta men jag provar lite överallt. Jag har ett revben som jag bäst kan beskriva som intryckt. Det sitter på högra sidan och gör ont stundtals. Haft det så länge jag kan minnas, vilket är från jag är ca 12 år. 13 år sedan nu. Svårt att få bra bilder. Hoppas någon förstår mig.

Annons:
wingren
5/15/17, 1:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
wingren
5/15/17, 1:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
wingren
5/15/17, 1:36 AM
#3
wingren
5/15/17, 1:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
wingren
5/15/17, 1:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
wingren
5/15/17, 1:41 AM
#6

Svårt att få bra bilder som sagt men det som ser skuggan ut/alternativt ser ut som ett blåmärke är där revbenet borde vara normalt men där det är "intryckt" alternativt borta eller felskapat

Annons:
pyromanen
5/15/17, 10:30 AM
#7

Jag ser "inåtbulan", men vad vill du fråga i tråden? Om du vill ha reda på varför det bular inåt får du nog fråga en läkare! Och om det gör ont inland tycker jag absolut du ska kolla upp det! Kanske har du skadat dig för långe sedan?

sp0ngeb0b
5/21/17, 9:47 AM
#8

Mina revben är också asymmetriska, det vänstra sticker ut mycket mer än det högra. Såg det först i spegeln när jag var och tränade, om jag lutade mig bakåt eller åt sidan så stack det revbenet ut jättemycket medans det andra knappt syns. Jag har dock inte ont i mina, och har förmodligen alltid sett ut så. Men tror som #7 att det är bättre att fråga en läkare, du kan ju alltid ringa 1177 och fråga om råd om du inte kan ta dig till VC.

wingren
5/23/17, 6:42 PM
#9

Tack för svar. Tänkte bara om någon visste vad det var :/ Vill inte gå till VC om det inte är absolut nödvändigt. Tack igen

Upp till toppen
Annons: