Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2605 ggr
Anonym
Anonym
2017-05-13 14:20

Problem med blygdläppar

Mina inre blygdläppar sticker ut utanför de yttre, vilket jag vet inte är något konstigt. Men  de skaver mot byxorna eller cykelsadeln till och från, och det är inte alls särskilt skönt. Sömmen på byxorna går emot, och när jag cyklar känns det som att de typ hamnar i kläm. Någon som känner igen sig? Går det att göra något åt det?

Annons:
Annielle
2017-05-13 14:59
#1

Har du testat att använda trosskydd när du cyklar? Borde ju kunna göra att det skaver mindre tänker jag?!

Lösare byxor så att det inte skaver….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

pyromanen
2017-05-13 19:48
#2

Trosskydd torkar ut så det blir nig bara sämre! Det finns cykelsadlar med annan form, typ utan främre delen av sadeln .. så en slipper det hårda trycket mot känsligt ställe. (Kan vara problem med detta oavsett form på blygdläpparna) Och det finns byxor som inte har obekväm söm just där. Välj sånt som är behagligt!

Annielle
2017-05-13 20:17
#3

#2

Jag håller med om att trosskydd kan torka ut och över huvudtaget inte är bra för någon, men jag tänkte att det kunde vara något kortvarigare som skydd så att det inte gör ont enbart vid cykling och sedan ta bort det. Finns ju de som har särskilda byxor vid cykling som är vadderade för att det inte ska göra ont och skava så lite samma princip liksom! 🙂

Det där med sadlarna ska jag kolla in förresten, bra tips! Gav bort min cykel till min syrra för ett par år sedan p.g.a. får problem av främre delen av sadeln (av andra anledningar än denna tråden)

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Scorpio97
2017-05-13 20:48
#4

Är det ett stort problem så går det att operera och förminska dom. Men går det att lösa med en annan sadel och byxor så är nog det att föredra, men det beror såklart på hur mycket det påverkar dig och hur stort problem du tycker att det är :)


//Jessie

OlgaMaria
2017-05-14 11:02
#5

Jag tror ändå det är normalt för de flesta kvinnor att få ont av att sitta länge på en cykelsadel - det är liksom onaturligt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aleya
2017-05-14 11:42
#6

#1 kan jag inte rekommendera som fd cyklare(jag körde hård cykling). Det var ett helvete att ha mens och binda och cykla. Det började klia som tusan. Så skulle inte rekommendera trosskydd för detta. Fick själv stora sår för att bindan skavde när jag cyklat 2 mil. (Jag gör helst inte om det kan jag ju säga)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Tufftuff
2017-05-14 23:43
#7

Om du cyklar mycket tycker jag att du ska byta till en gel-sadel, det lindrade mycket för mej iallafall. Helst en skårad så inte allt tryck blir just på det området. Såg att någon nämnde trosskydd i ett svar, testa vet ja. Jag använder det dagligen och det går jättebra att cykla med!

Aleya
2017-05-15 07:38
#8

#7 om man cyklar långt och mycket är det bättre att använda vadderade cykelbyxor. Och ne någon binda eller trosskydd bör man inte använda. Det skaver bara mer och sen blir det varmt och så kan du få skavsår på det. Så rekommenderas ej.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
2017-05-15 08:32
#9

#8 Det där beror ju dock på från person till person. Det tycks ju fungera för tufftuff men inte för dig. :)

Jag får skavsår om jag använder fel sorts trosor så för mig handlar det om att använda de rätta underkläderna då jag ska cykla. :)

[AnimeV4]
2017-05-15 08:36
#10

Jag har faktiskt för mig att jag läst på en trosskyddsförpackning att de ska användas endast vid mens och inte ens vid flytningar🤔

Annielle
2017-05-15 10:26
#11

#10 Det låter märkligt, har jag aldrig läst, här t.e.x. står det ju definitivt inte så:

http://www.tvattgiganten.se/produkt/trosskydd-libresse-long-duopack-52-pack/?gclid=CIvn7MC88dMCFRiUsgod5ekKCQ

Men som sagt, jag anser inte att man ska använda trosskydd dagligen i alla fall, mer tillfälligt eller i samband med mens eftersom det kan ge Svamp och andra problem.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[AnimeV4]
2017-05-15 11:08
#12

#11 Det har nog med märken att göra, men det är ju konstigt då det är samma sak😛Jag håller med dig angående användningen.

Sindri
2017-05-19 12:51
#13

Vanliga cykelsadlar är ju inte för kvinnor. Det finns något som heter Nonose saddle som är sadlar utan "nos". (Är förresten bättre för killar också) Har förgäves frågat runt efter såna i Sverige, men cykelhandlarna verkar inte ha intresse för det. Om vi är många som tjatar kanske det händer något. Vet att t ex Schwinn gör såna.

Annons:
Upp till toppen
Annons: