Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1342 ggr
Samida
5/13/17, 11:06 AM

Hur mycket är det vanligt att pendla i vikt runt m

Som rubriken. 
Undrar för att jag har ingen direkt koll på det. 
Men nu har jag tagit tag i min vikt och då är man lite nyfiken ifall vikten stämmer just nu eller om man kanske egentligen väger lite mindre?

Annons:
Maria
5/13/17, 11:11 AM
#1

Väg dig på morgonen på fastande mage och utgå från det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tlover
5/13/17, 11:16 AM
#2

Är det "runt mens" som du undrar (står bara "runt m")

Isåfall så kan jag pendla 5 kilo, vilket är ganska mycket för mig som är kort. Det normala är däremot 2 kg. Förutsatt att jag väger mig på morgonen efter mogontoa, på fastande mage.

Väger jag mig olika tider varje dag så kan det variera ännu mer. Saker som om man tränat innan, om man varit duktig el dålig på att dricka, hur man har ätit (både tex det som är i systemet och tex om man ätit mer kolhydrater så kan musklerna samla mer vatten) osv

l'm back

Samida
5/13/17, 11:16 AM
#3

Ja, jag brukar göra det. Men tänker att man kanske har mer vätska osv i kroppen under den tiden.

Scorpio97
5/13/17, 11:20 AM
#4

Jag kan pendla ungefär 1-2 kg från en dag till en annan, främst beroende på kost. Innan jag började med p-piller pendlade jag 2-4 kg beroende på vart i menscykeln jag var (vägde mest vid ägglossningen, då samlade jag på mig vätska). Jag vägde mig varje dag (samma tid osv) i drygt två månader när jag ville veta hur mycket jag pendlade i vikt under en normal månad. 

Försök väga dig samma tid och under samma förhållanden (efter toabesök, före frukost exempelvis) varje gång. Och tänk på att försöka kolla efter långvariga förändringar i vikten, snarare än att du har gått upp/ner just den vägningen.


//Jessie

Samida
5/13/17, 11:34 AM
#5

#2 Ja, det är runt Mens.  Brukar väga mig på morgonen efter toabesök. 

Vägde 76 kg imorses. Får väl se om ett par dagar och se vad vikten står på då.

[Devya]
5/13/17, 3:52 PM
#6

Jag brukar inte väga mig då jag har mens för då är jag ganska uppsvälld och har väldigt ont.Jag vet alltså att det som skulle då stå på vågen är inte min normala vikt.

Under en dag är det vanligt att min vikt pendlar från 49,8-52kg. Då jag har min mens kan jag som mest väga 53kg (sen på kvällen).

Inget ovanligt med att vikten hoppar hit och dit. Därför bör man väga sig om morgonen och helst inte då man har mens. ;)

Annons:
pyromanen
5/13/17, 7:43 PM
#7

Under normala månader svänger min morgonvikt ca 2 kilo upp o ner. Går upp unde några dagar innan mens och avtar under mensdsgarna. Så att det på 4-5 dag är nere igen. Kan även svånga om jag ätit något för salt mat, då samlas extra vätska i kroppen under något dygn eller två innan det blir normalt igen.

Upp till toppen
Annons: