Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 1307 ggr
Linn Is The New
5/3/17, 9:16 PM

(x) Bristningar

Jag har blivit totalt fixerad vid mina bristningar och små gropar på mina lår och rumpa, dessa stör mig massor och jag känner mig så äcklad. 

Är det vanligt att tonåringar som mig får detta? Är tjej på 16 år för att förtydliga och smal i allmänhet och får skiten ändå.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
sp0ngeb0b
5/3/17, 9:21 PM
#1

JA. Jättevanligt! 

Kan dela med mig av mina erfarenheter. Under högstadiet började jag få bristningar lite överallt på kroppen men framförallt på brösten men även på rumpan och höfterna. De på brösten var väldigt tydliga, och de var röda/lila. Övriga var hudfärgade. Jag skämdes så mycket för de syntes när jag hade urringat men framförallt när jag hade bikini. Men de bleknade och nu syns de bara om man kollar nära och noga. 

Skulle tro att alla får det mer eller mindre. Inget konstigt eller äckligt alls, det är helt naturligt. Och förmodligen är det bara du som ser dem. 🙂

Linn Is The New
5/3/17, 9:28 PM
#2

Men asså… jag är rädd att killen ksk tkr det är "fult".. inte sagt det till honom dock

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Zadeira
5/3/17, 9:32 PM
#3

#2 Det är inte fult, det är något nästan varenda kvinna har. Den killen som tycker det är fult kommer ha svårt att hitta en tjej utan. Och för den delen, den killen som tycker det är fult är inte värd att vara ihop med.

vendelay
5/3/17, 9:45 PM
#4

Jag var 10-15 kg underviktig genom hela mina tonår, alltså rejält smal, och jag har alltid haft bristningar och celluliter sen jag började växa. Det är inte fult, det är bara samhället som säger det till dig för att kunna tjäna pengar på din osäkerhet. Du är vacker som du är! Bristningar och celluliter har alltså INTE med övervikt att göra, vissa får mer och andra mindre men det är rejält ovanligt att inte har något av det.

Tror verkligen inte att killen tycker att det är fult eller att han ens tänker på det. Med största sannolikhet är det bara du som ser det, han är säkert mycket mer fokuserad på annat. Om han ärligt talat skulle tycka att det är fult eller om han någonsin skulle säga något nedvärderande till dig om det så är han inte värd dig. Då kan han ta och brinna upp och du letar reda på någon som älskar dig precis som du är.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Pytteliten
5/3/17, 9:57 PM
#5

Granskar du sjölv kritiskt varenda del av kroppen på en kille du valt att vara tillsammans med?

iskogen
5/3/17, 9:57 PM
#6

Om en kille tycker det är fult med bristningar på ett sånt sätt att han sätter någon slags prioritet på det så är han inte värd att vara ihop med en tjej.

Annons:
Linn Is The New
5/3/17, 10:05 PM
#7

#5 Nej… Jag letar inte efter fel och ser inga. Han är perfekt i mina ögon. #6 Sant.. Men jag blir så svartsjuk på alla modeller #4 Tack för dessa lugnande ord & #3 Jag vill ha en modells kropp..

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Pytteliten
5/3/17, 10:11 PM
#8

Att inte leta fel och att inte bry sig om man skulle se något som inte är perfekt hänger liksom ihop med kärlek. Du behöver inte oroa dig! Men du behöver definitivt jobba med din självkänsla. Du ÄR inte ditt utseende.

vendelay
5/3/17, 10:40 PM
#9

#7 Modeller har också bristningar och alla andra "imperfections" som vi andra dödliga 👍 Bara att de har mer smink, mer photoshop, mer pengar att fixa till sig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

lunaaa
5/10/17, 2:18 AM
#10

Bristningar oftast inte något med vikten att göra utan dyker upp vid pubertiteten, då man växer. Jag har vita bristningar de syns mest på knäna och lite på rumpan. Jag har min syster att tacka för över det faktum att jag gillar mina bristningar, När jag var i 12 års åldern visade min storasyster sina bristningar på knäna och sa att de var "tigerränder" sedan upptäckte jag att även jag har tigerränder, haha sedan den dagen älskar jag mina bristningar, de har ett coolt mönster och Skulle inte vilja bli av med dem. De gör en unik liksom ^^

Cazzos
6/11/17, 7:46 PM
#11

Jag har celluliter på låren och bristningar på alla möjliga ställen, inklusive 1-2 streck på ena axeln (Haha?!). Livet är alldeles för kort för att ha en dålig självkänsla och dagdrömma om att se ut som orealistiska ideal. Det viktiga är vad du har att erbjuda denna världen. Du är unik, och kroppen är fantastisk! Glöm inte det 👍


mikkan01
6/12/17, 11:02 AM
#12

De flesta får bristningar och det är inte mycket man kan göra åt saken. Modellbilder retuscheras oftast så att jämföra sig med sånt är ingen idé:) Jag har massa bristningar från tonåren men dom har blekts med tiden, ingen kille har någonsin kommenterat dom heller, granskar man killarnas kroppar så har dom flesta bristningar också. Du är nog fin som du är :)

~mikkan

Honestyisdead
6/12/17, 11:49 AM
#13

#7 Vill du ha en modells kropp är det bara till att börja redigera bilder.  Det är så dom blir "perfekta".

Annons:
Upp till toppen
Annons: