Annons:
Etikettsexualitet
Läst 2281 ggr
Identitetskris
2017-04-23 00:19

Vill vara lesbisk

Är det bara jag som önskar att jag kunde ändra min sexuella läggning? 

Jag har alltid velat vara homo/bisexuell, kanske för att jag känner mig trygg och lugn bland tjejer och väldigt ofta otrygg eller obekväm, ibland även lite äcklad bland killar. Tycker även att lesbiskt sex verkar väldigt mycket mysigare av någon anledning. Men jag har varit kär i en kille och är sexuellt attraherad av män så trots ovanstående kan jag påstå att jag är hetero.

MEN som alla förmodligen redan vet så kan man tyvärr inte ändra sin sexuella läggning. Jag har helt enkelt inte förmågan att bli kär i en tjej vilket jag tycker är extremt sorgligt. Jag hoppas att min kropp helt plötsligt bara trotsar min hetrosexualitet och tillåter sig bli förälskad i en tjej. Men troligen inte😕

Har ni någonsin känt samma sak? Är jag ensam om detta?

Annons:
Herveaux
2017-04-23 00:33
#1

Man ska aldrig säga aldrig vet du. 😉

Men till frågan; jag är transkille och bisexuell (eller pansexuell om man ska vara petig med termerna) och jag har stundvis önskat eller iaf tänkt att det skulle vara lite enklare att vara straight, dvs enbart attraherad av tjejer.

Nog för att Sverige är ett av dom länder som har kommit längre än andra när det gäller HBTQ-rättigheter och tolerans, men ändå…
ibland är det läskigt att tänka på vad jag och min make kan råka ut för om vi tex håller handen eller kysser varandra ute på stan och "fel" folk råkar vara i närheten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[memoirsofaclone]
2017-04-23 01:19
#2

Fast är det verkligen säkert att läggningen inte kan ändras? Tror nog inte att det är omöjligt, eller så har alla lite av allt i sig bara att man låter en viss sida ta mer plats. Fast jag vet inte.

Jag har ofta känt att jag kanske är asexuell, men har nog aldrig känt att jag skulle vilja vara lesbisk. Har bara blivit kär i killar/män, men inte direkt på ett sexuellt sätt. Tycker mer att folk kan vara vackra och estetiskt tilldragande, mer som om man skulle betrakta en vacker tavla, typ, samt tilldragande personlighetsdrag. Det är lite märkligt kanske,  för då borde det ju inte spela nån roll om det är en tjej eller kille, men svårt att förklara. Det man kan säga är väl att det här med sexualitet är krångligt🤔 Men det finns ju inga skrivna regler direkt så man får väl ta livet som det kommer, kanske blir du kär i/attraherad av en annan tjej nån dag.

Blanksteg
2017-04-23 10:29
#3

Det finns ju något som heter politisk lesbianism, där man aktivt väljer att som tjej bara ha relationer med tjejer. Jag kan inte så mycket om det, men kanske nåt att läsa på om?

Jag har sedan en tid tillbaka betraktat mig själv som bisexuell, även om jag numera förlorat förmågan att bli sexuellt attraherad av någon, oberoende av kön. Och har aldrig varit kär i en tjej. Kommer bara ihåg att jag drogs till tjejer när jag var yngre, på högstadiet. 

Jag förstår helt varför man vill vara homosexuell eller bisexuell och bara träffa tjejer. För jag är såå trött på män just nu, och det känns som att jag aldrig kommer träffa en schysst kille. Det känns bara så mycket lättare om jag skulle träffa en tjej istället. Istället för att träffa douchebags till killar.

Identitetskris
2017-04-23 11:25
#4

Jag har länge försökt att tänka bort män och fokuserat på tjejer i omgångar, pratat, flirtat, hånglat och varit intima med tjejer. Men när jag är med tjejer så känner jag inte något som helst romantiskt behag, som jag får med män. Jag kan liksom inte se mig själv bli kär i en kvinna.

Men jag vill, trots att min kropp inte vill🤪

Scorpio97
2017-04-23 11:29
#5

Jag har någon gång tänkt tanken att det vore praktiskt att vara bisexuell eftersom det blir fler att attraheras av och bli kära i. Men det har aldrig varit en seriös önskan, mer en nyfikenhet på hur det hade varit då. Däremot ser jag inga fördelar med att vara lesbisk istället för hetero om jag ser till mig själv, även om jag förstår dina anledningar och hur du tänker. 

Sen tror jag att sexuell läggning kan ändras under livet. Jag tror inte att man medvetet kan byta läggning, men jag tror den kan förändras ändå.


//Jessie

nypisnina
2017-04-23 15:08
#6

Jag tror med att ens sexuella läggning kan ändras under livet, lika väl som att man hittar nya sidor hos sig själv. Det kan vara en livskris, mognadsprocess eller liknande som gör att nya sidor hittas. Innan jag träffade min nuvarande kille så var jag singel länge och efter att jag bara träffade idioter - och att jag själv inte var mottaglig för en relation innerst inne - så önskade jag också att jag var bisexuell. Det hade varit enklare för jag har alltid klickat med tjejer på en helt annan nivå än killar och har lättare för tillit hos en tjej och allting. Men nä, ingen attraktion överhuvudtaget och att ens se på en tjej på det sättet gick liksom inte. Så jag tror inte att man påverka det själv, men det kan säkert förändras under livet. Är man öppen för det och ens omgivning inte är emot det så är det säkert lättare att utforska med.

Annons:
SilverRosen
2017-04-27 14:38
#7

Intressant tankegång, har aldrig tänkt på att man kanske skulle vilja ändra sin heterosexuella läggning.

Beror inte attraktionen lite på vad man attraheras av? Såklart en kombination av mycket hos en person, men man själv kanske mest lägger märke till ögonen, breda axlar, djup röst, vackra ögon, snygg rumpa mm.

Jag är öppet bisexuell och har attraherats av samma kön långt innan jag kunde sätta ord på det, för mig har det aldrig varit en experimentell fas, utan tillhör mitt innersta jag, som jag identifierar mig med.
Men jag är gift med en man, men det hände främst för att de tjejer jag träffade inte passade som livspartner eller var känslomässigt tillgängliga. De kunde inte erbjuda mig det jag önskade i ett stabilt och tryggt förhållande, men det kunde killen jag träffade.

Jag hoppas du kan förälska dig i en tjej, med rätt tjej och förälska dig främst i hennes personlighet och livssyn mer än fysiken. Vissa människor blir inte förälskade på det sättet som alla verkar förvänta sig och jaga, det verkar avskräcka många från att fortsätta ett hälsosamt förhållande för att det inte 'känns rätt', det är jättesorgligt. 

Den fysiska biten kan bli ett hinder ifall det är en avgörande bit av ett förhållande, men många klarar sig utan. Eller så skapar man sina egna regler för förhållandet genom kommunikation och tillit. Så länge ingen såras eller skadas finns det inget rätt eller fel i ett förhållande, ni bygger ihop ert eget pussel som ingen annan liknar.

Upp till toppen
Annons: