Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 434 ggr
Anonymos
2017-04-22 10:14

Jobbigt med Cilest

Jag har käkat Cilest i ett par år nu och det har funkat bra, jag har fått regelbunden mens, mindre mens, mindre finnar. MEN mitt humör är hemskt när jag har mens, jag känner mig så nedstämd och ensam och ser inget ljus i någonting. 😕 Det påverkar min omgivning också! Ringde min barnmorska på umo och hon bara "ja men då kan du väl få prova nåt annat då och se om det är bättre" och sen var det inget mer med det, jag kände mig inte alls bra bemött.. Jag vågar liksom inte heller bara prova något och hoppas, vilket man nog i och för sig får göra för att hitta det som passar bäst. Men med tanke på att allt med Cilest funkar så bra förutom humöret, så känns det som att jag kommer få andra biverkningar med andra. 

Usch.. det är jättejobbigt.

/Anonymos

Annons:
OlgaMaria
2017-04-22 10:40
#1

Varför inte prova utan en tid och se hur du mår av det nu?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonymos
2017-04-22 10:47
#2

#1: Vi har oskyddat sex jag och min partner av flertalet anledningar, så därför vill jag fortsätta med ppiller.

/Anonymos

Honestyisdead
2017-04-22 14:22
#3

Många slipper biverkningar med p ringar eftersom dom släpper ifrån sig hormonerna jämt över dygnet. Kan vara värt att testa.

Är det enda positiva medel jag slipper biverkningar med.

ApanAnn
2017-04-23 00:20
#4

Kolla med barnmorskan om det kan vara ett alternativ att ta det utan uppehåll ett tag = ingen blödning. Går inte att göra hur länge som helst, eller med vilka ppiller som helst, men kan vara värt att fråga om.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: