Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1145 ggr
[Blåttglitter]
2017-04-15 09:48

Hur hantera honom?

Hej! Jag har ett problem. För ett tag sen var jag på fest. Jag blev väldigt full, och jag skäms över det. Många kanske tycker att jag får skylla mig själv efter det som hände pga att jag drack för mycket, menmen. På festen fanns iallafall en kille. Han verkade snäll, och vi fick bra kontakt under kvällen. Det var mycket närkontakt, och på något sätt började vi hångla. Minns inte jättemycket, och detta gör mig orolig. Jag vet att jag var med på hånglet, men kan verkligen inte minnas om det hände nåt mer. Om detta betyder att det inte gjorde det, eller om det är för att jag har så mycket minnesluckor vet jag inte, men det ger mig väldigt mycket ångest för om det hände nåt mer är det något jag ångrar nu. Killen och jag skiljdes åt på kvällen men vi utbytte nummer. Nu skriver han till mig och är rätt på, och jag är verkligen inte sugen på det. Skäms över det som hände och jag skäms över att jag var väldigt klängig och kramig på kvällen. Jag fattar ju att han skriver för det hände ju saker mellan oss, men nu vill jag inte ha någon kontakt med honom för jag vill att det som hände på festen ska stanna där. Vet inte hur jag ska hantera honom. Jag vill att han ska sluta skriva och har förklarat för honom att det känns konstigt efter det som hände, men samtidigt vill jag inte vara otrevlig för jag är rätt konflikträdd och vill inte att han ska vara sur på mig om vi träffas igen nån annan gång då vi har gemensamma vänner. Han har heller inte vart otrevlig mot mig när vi skrivit, det är bara det att han är ganska på och det gör mig illa till mods. Därför känns det taskigt av mig att totalt dissa honom eller blocka honom, för han kommer inte förstå vad han gjort för fel. Allt känns så jävla jobbigt nu. Jag skäms och ångrar mig, samtidigt som jag tänker att det inte är en så big deal. Kanske är det bara jag som är paranoid och överanalyserar? (Förlåt för väldigt lång text)

Annons:
Honestyisdead
2017-04-15 09:56
#1

Bäst är ju att fråga vad som hände och förklara att du har minnesluckor. Och sedan förklara att du inte är intresserad av mer. Finns ju inget alternativ om du vill att han ska sluta. Han kan ju inte läsa dina tankar.

Annielle
2017-04-15 09:57
#2

Säg som det är till honom, det vill säga att du var så himla full och inte ens minns allt som hände p.g.a. minnesluckor och ber om ursäkt för att det blivit som det blivit och att du i alla fall minns att han verkade vara en fin kille men att du inte är intresserad av någon fortsättning.,Ja något sådant.

Förstår att du känner ångest över situationen och är själv väldigt konflikträdd.

Hoppas att du inte dricker så mycket i framtiden att du blir så full och tappar kontrollen så något mer och hamnar i liknande situationer eller värre.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
2017-04-15 10:25
#3

Jag håller med. Säg som det är, då kommer man långt och man slipper krångla till saker och ting.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
2017-04-15 14:31
#4

Som andra har redan sagt: Var ärlig. Det finns ingen anledning att säga något annat. Det är värre om du drar ut på det. Jag har alltid varit ärlig med mina dejter och flings från klubben om var jag står. Vissa har blivit sura och andra ha tagit det helt ok och gått vidare. Majoriteten har faktiskt varit ok med det. Bara typ en eller två som inte varit van med att ta ett nej. Men även då har det inte varit några större problem så sluta vela och säg att det var ok på klubben men du är inte intresserad av något mer. Du kan ju ta den fega utvägen också och bara sluta svara men det är lite ful stil enligt mig. Jag vet en del som gör så.

Annielle
2017-04-15 19:49
#5

Håller med #4  om att det är dålig stil att bara sluta svara och ta den fega utvägen, så skulle man ju inte vilja bli bemött själv, eller hur?!?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Devya]
2017-04-15 21:25
#6

#5 Jag har varit med om det att en kille ha bra slutat svara. Jag tog det inte så hårt faktiskt eftersom vi hade endast träffats en gång på klubben.

Jag har dock aldrig gillat den stilen och jag förstår inte hur det kan vara så svårt för vissa att bara säga att nej tack jag är inte intresserad.

Annons:
Annielle
2017-04-15 21:51
#7

#6 

Man är ju olika känslig, att bli ignorerad och inte få något svar alls kan ju vissa ta jättehårt och andra inte bry sig lika mycket om precis som du, personligen skulle jag tycka att det skulle kännas betydligt värre att sluta svara någon som är intresserad av mig än att säga nej tack jag är inte intresserad.

Om man är rädd för att såra personen kan ju personen bli sårad oavsett hur man gör, men tydlighet är schysstast och vinner  i längden tycker jag

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Sarafiaklara
2017-04-16 02:32
#8

Som jag tolkar ditt första inlägg så har du försökt säga att du inte är intresserad men det har inte riktigt gått hem. Då återstår att vara tydlig och säga att du helt enkelt inte är intresserad av honom på det sättet. Jag tycker inte du behöver gå in på hur full du var osv. Alla har rätt att inte vilja gå vidare med en relation oavsett om det beror på att man varit full eller något annat och eftersom det bara rör en kväll tycker jag inte några ingående förklaringar behövs, var bara tydlig men inte ohövlig.

Honestyisdead
2017-04-17 09:50
#9

#8 Jag tycker det är ganska viktigt att ta reda på om man haft sex eller inte.

Sarafiaklara
2017-04-17 15:09
#10

#9 Ja utifrån att hon har ångest över minnesluckorna kan det ju vara bra att prata med killen eller någon annan från festen om vad som hände. Risken är att hon aldrig får reda på vad som egentligen hänt. Jag skulle börja med att prata med en kompis. Finns en risk att killen ljuger om en tjej hör av sig och uppenbart inte minns om de haft sex eller inte eftersom sexet då skulle kunna räknas som ett sexuellt övergrepp eller åtminstone få honom att framstå som ett riktigt svin.

Upp till toppen
Annons: