Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 1143 ggr
Anonym
Anonym
4/15/17, 8:51 AM

Svider efter sex

Oftast när vi haft sex, så svider det när jag kissar dagen efter. Brukar hålla i sig 2-7 dagar. Vad kan det bero på?

Jag är tillräckligt kåt.

Annons:
Annielle
4/15/17, 9:24 AM
#1

Eventuellt bakterier och mild urinvägsinfektion, kissa ALLTID efter sex för att undvika det.

Men det kan även vara att huden blir retad av friktion/lite skadad och därför leder till sveda, har du prövat att smörja in dig med något?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

AnnaFagerell
4/15/17, 9:25 AM
#2

Kissar du efter sex? Mkt viktigt

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Anonym
Anonym
4/15/17, 10:13 AM
#3

Jag kissar alltid efter sex.

#1 Vad tänkte du då att smörja? Eftersom det är på insidan?

Annielle
4/15/17, 10:42 AM
#4

Ok, bra att du kissar! Använder ni kondom? Man kan vara allergisk/överkänslig mot latex, men kan även bero på att du har känsliga torra slemhinnor…ni kan ju testa att använda glidmedel även om du är upphetsad. Men du kan testa att smörja insidan efter sex med en vegetabilisk olja eller någon fuktgel som är gjord för det (finns på apoteket) T.e.x. Multigyns aqutigel

OBS! Smörj aldrig med olja innan sex om kondom används, kondomen kan gå sönder av det.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonym
Anonym
4/15/17, 10:55 AM
#5

#4 Nej ingen kondom. Jag tål inte kondom, plus att ingen av oss njuter av sexet med det på.

Du menar ta på fingrarna och sticka in och smörja?

Annielle
4/15/17, 11:11 AM
#6

Japp, fingrarna!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Annielle
4/15/17, 11:12 AM
#7

Om du inte lyckas komma tillrätta med det ändå skulle det kunna vara en bra ide´att gå till en gynekolog för att bli undersökt och disskutera saken.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonym
Anonym
4/15/17, 11:51 AM
#8

Har blivit undersökt en gång - men de hade inte riktigt svar på det hela. De hittade ingen uvi, ingen Svamp, ingen infektion.

Det var bättre, när jag åt ppiller. Men det kan jag inte äta längre.

Annielle
4/15/17, 12:08 PM
#9

Fick du inga råd alls av gynekologen om vad du kunde göra/testa att göra?  Är i och för sig inte jätteförvånad över om du inte fick det, har själv fått komma fram till mycket själv gällande egna problem både gynekologiska som annat genom att googla och läsa på en massa och sedan testa det ena och det andra….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonym
Anonym
4/15/17, 12:18 PM
#10

#9  Enda var att börja med hormoner igen eller testa att smörja med någon salva med någon slags hormon, minns inte vad den heter. Men den salvan gjorde ingen skillnad och börja med hormoner är inget alternativ.

Nej de är sällan till mycket hjälper - tyvärr

Sarafiaklara
4/15/17, 1:28 PM
#11

Kommer din kille i dig? Vissa kan ju vara allergisk mot sin partners sperma även om det är ovanligt http://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/artiklar/experterna/20140814/ar-jag-allergisk-mot-min-pojkvan Annars tänker jag som Annielle att slemhinnorna kanske är sköra eller torra. Tvättar du underlivet med tvål? Prova att tvätta med olja eller bara skölja med vatten.

Anonym
Anonym
4/15/17, 1:42 PM
#12

#11 Ibland gör han ibland inte.
Men skulle det vara allergi - skulle det uppkomma varje gång?
Och läst kring det - men tycker inte det stämmer in. 

Nej bara vatten.

Anonym
Anonym
4/15/17, 1:44 PM
#13

Men alltid varit känslig.
Men vad gör man åt sköra slemhinnor? Torra tvivlar jag på med tanke på hur våt jag blir vid sex.

Annons:
Sarafiaklara
4/15/17, 9:19 PM
#14

#13 Jo men jag tänker mig att slemhinnorna kan vara torra i sig (typ som att man kan ha torr hud) så det har inget att göra med hur våt man blir. Sen är det så klart bra att du blir våt så att hinnorna inte blir extra irriterade. Kanske kan ni prova att använda olja vid sex så som Anielle skriver. Apropå sperman kan ni ju prova att han kommer utanför nån gång bara för att se om det gör nån skillnad. Men jag håller med om att det troligtvis inte är nån allergi då det verkar vara ovanligt men sperman kanske kan irritera slemhinnorna när du är extra känslig.

Sarafiaklara
4/15/17, 9:23 PM
#15

Sen måste jag hålla med om att underlivet är så himla svårt att få balans i. Jag tror att vissa är extra känsliga, jag själv har alltid haft känsligt underliv. De borde forska mer på området så man kan få vettig hjälp.

Annielle
4/15/17, 9:40 PM
#16

Precis som Sarafiaklara skriver kan slemhinnorna vara torra i sig själva och inte ha att göra med hur våt man blir vid sex.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonym
Anonym
4/16/17, 7:51 AM
#17

#14 Se högre upp det. Skrev det att han kommer i mig ibland - ibland inte.
Men ingen skillnad. Och allergi skulle inte uppkomma bara ibland.

Olja vid sex - blir det inte ännu mer blött/vått då?

Sarafiaklara
4/16/17, 12:09 PM
#18

#17 Läste slarvigt. Nej en allergi skulle inte uppkomma ibland däremot skulle sperman kunna irritera mer de ggr du är extra känslig men eftersom du känner lika mycket när han inte kommer i dig spelar det nog ingen roll. Oljan ökar såklart glidet men är återfuktande, om du tycker att det blir för mycket glid kan du ju smörja in dig med olja vid andra tillfällen som Anielle föreslagit. Prova lite olika oljor och se vad som passar dig bäst. Det kan också vara bra att smörja med olja innan dusch så vattnet inte torkar ut lika mycket.

[134643]
4/16/17, 6:36 PM
#19

Jag skulle testa med glidmedel i alla fall. Jag blir alltid väldigt våt, men märker ändå av att det svider efteråt om jag inte använt glidmedel. Det skadar inte att testa :)

Anonym
Anonym
4/17/17, 8:38 AM
#20

#19 Glidmedel har vi testat - men ingen av oss nöjt av det, eftersom jag blir så våt redan. Så det fungerar tyvärr inte.

#18 Kan testa vid andra tillfällen då.

Annons:
Upp till toppen
Annons: