Annons:
Etikettsexualitet
Läst 2213 ggr
outermission
2017-04-10 02:48

Manipulativ/tjatsex?

Hej, jag har vart med om detta förut men jag är i ett förhållande nu och vi har haft sex några gånger iallafall Jag är inte så sexuell av mig, brukar säga nej ibland att jag inte har lust. Denna killen vill inte riktigt ta ett nej, utan fortsätter tjata mer efter ett nej tills man inte längre orkar hålla på och bara går med på det iallafall, det jag reagerar mest på är att han säger kommentarer som "älskar du inte mig?" "Jag är din pojkvän, och du kan inte ens ställa upp?" Och sen blir han irriterad om jag inte "ställer upp" Visst jag vill ha sex emellanåt, men jag har inte samma lust som honom jag har aldrig förstått det där med att inte acceptera ett nej.. Har ngn haft liknande erfarenheter vad säger ni eller låter Ni det bara vara som det är?

Annons:
Calcifer
2017-04-10 03:09
#1

Det är inte okej för fem öre. Ja, jag har haft liknande erfarenheter, och det förstörde mig totalt. Det är manipulation på hög nivå och svinigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Devya]
2017-04-10 07:24
#2

Usch, nej så där säger man väl inte? Ställa upp? Som du är ett sexobjekt och bör utnyttjas om ni ändå är tillsammans?

Han verkar ju inte se dig som en person med känslor utan mer som en sak som ska användas då han vill. Sådana vibbar fick jag åtminstone.

pyromanen
2017-04-10 07:28
#3

Det är absolut inte OK. Om du annars gillar människan och inte vill göra slut så ta ett grundligt samtal där du berättar hur det är att vara dig, hur det har känts när han oressat dig och gör klart att du vill respekteras, vilket bla innebär du vill bara ha sex när du kånner för det på riktigt. Sex, bra sex, är ömsesidigt och ett intimt möte, inget som någon bör "ställa upp på"! Om han älskar dig vill han respektera dig! För övrigt kan det säkert ickså vara så att du i en relation där du vet och känner dig säker på att bli respekterat då kan du slappna av och rent av få mer lust.

Blanksteg
2017-04-10 09:27
#4

Det där är verkligen inte ok! Du får avgöra själv hur du vill göra, men om det hade varit jag så hade jag gjort slut direkt.  Är skeptisk till att han kommer ändra sig och sin syn på sin partner/ på kvinnor efter ett samtal, med tanke på hur han uttrycker sig.

Sarah
2017-04-10 14:04
#5

Ställ inte upp!!! Om han älskar dig respekterar han ett nej och han vill bara ha sex med dig nr du vill. Mina egna erfarenheter av samma sak förstörde sex för mig för många många många år. Mina erfarenheter säger mig också att man inte ska stanna i en sådan relation. Och varför skulle man stanna i en relation där partnern inte bryr sig om vad man själv vill? Den som inte vill ha sex har rätten på sin sida, bara så du vet.

Annielle
2017-04-10 15:17
#6

Ditt svar till honom skulle lika gärna kunna vara: Älskar du inte mig? Jag är din flickvän och du vill ha sex med mig fast jag inte vill, hur kan du vilja göra något sådant mot mig?

NEJ! Ställ ALDRIG upp när du inte själv känner för att ha sex!

 I övrigt håller jag med alla som har skrivit här innan mig.

Du skrev ju nyligen i en annan tråd och berättade om hur han behandlade dig, hoppas att du inser snart att han inte är värd dig för fem öre så som han beter sig mot dig på alla möjliga sätt, och att du gör slut på förhållandet och inte slösar mer tid av ditt liv på en sådan som honom.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Annielle
2017-04-10 17:42
#7

Ursäkta om jag tog fel nu?!?  🤔Är osäker på om det var du som skrev i den andra tråden, kan ha varit någon annan….

Om det inte var du så bortse ifrån min sista kommentar!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Fridaaaa
2017-04-11 15:45
#8

Det är inte OK. 

Han ska visa respekt till dig! Älskar han dig - respekterar han vad du vill och inte vill kring det hela.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

powerade
2017-04-16 10:57
#9

Håller med #6. Drar han en " älskar inte du mig" för att du ska få dåligt samvete kan du dra en tillbaka. Ju mer han tjatar desto mindre borde han få. Våga stå på dig och att ett nej är ett nej!

sp0ngeb0b
2017-04-16 16:16
#10

Håller med alla ovanstående. Det är klart att det kan vara så att den ena partnern har större sexdriv än den andra. Så är det i mitt förhållande med - det händer ibland att min kille vill ha sex men inte jag. Ibland "tjatar" han lite eller frågar/försöker flera gånger. Men säger jag nej så är det nej som gäller, och det är så det ska vara när man är i ett förhållande. Jag tycker att du ska ta en ordentlig diskussion med honom, och om han inte kan respektera dig är han inte värd dig helt enkelt. 

Kalli
2017-04-16 16:23
#11

Alltså ursäkta mig om jag låter hård, men vilken sund människa vill ha sex med någon som inte vill. För mig skulle det vara en total turn-off. Sex för mig är något man gör gemensamt, inget jag utöver på den andra personen.

Annielle
2017-04-16 17:07
#12

# 11

Ja, vilken sund människa skulle vilja det?!? Tyvärr finns det en hel del osunda människor som vill det sjukt nog.

Har själv erfarenhet av flera sådana killar tyvärr! 😕😡

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Kalli
2017-04-16 17:32
#13

#12: Jag också tyvärr. 😮

Annons:
Sarah
2017-04-16 18:10
#14

Tror att de flesta tjejer har valt med om det här och i slutänden är det inte de killarna vi blir gamla tillsammans med.

-Aida-
2017-04-17 17:45
#15

Tyvärr har jag  varit med om denna typ av manipulation också, som många andra är du inte själv i detta och detta är aldrig ett okej beteende.
Om du  inte vill så ska du inte behöva ge med dig, för det är inte så det ska vara i ett förhållande, man ska respektera varandra och inte behandla den andre som ett objekt.
Jag fick höra saker som
- Du älskar inte mig
- Du ska ställa upp om du vill eller ej för min skull
- Jag har haft en jobbig dag på jobbet, du ska ställa upp för mig
- Du finner mig inte attraktiv
- Vill du jag ska leta upp en hora för jag gör det

Vad man än formulerar det som så är det aldrig okej.

[Roe Deer]
2017-06-22 21:37
#16

Ja, jag har erfarit tjatsex. Detta tolkar jag direkt som ett egoistiskt beteende, som personen själv inte är medveten om. Lite som en "drog" man behöver för att inte bli irriterad. Abstinensen kommer fort hos dem som har high sex drive. Sex ska ju vara en gemensam grej, något man vill göra för att den andre ska få njuta, när båda vill! Han tänker enbart på sig själv. Lämna honom.

Cazzos
2017-06-22 22:03
#17

Lite "gammalt" inlägg - men hoppas du mår bra TS!

Jag har också varit med om det åt båda hållen men inte på ett sätt att man börjar säga dumma saker, utan att man sagt "snällaaa" och petar lite på armen sådär retsamt, men ett nej är ett nej och som partners vet man varandras gränser och man går inte över den gränsen! Ömsesidig respekt, superviktigt! ❤️

Jag har inte läst alla kommentarer, men du bör kanske prata med honom och uttrycka vad du känner när han säger såna saker till dig. Det är ju verkligen inte okej.


Upp till toppen
Annons: