Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 634 ggr
outermission
2017-04-07 06:16

Rakade ansiktet

Jag har stört mig på ansiktsbehåring vilket är löjligt för jag har ljusa fjun vilket säkert alla har, var dum i huvudet använde en engångsrakhyvel o rakade bort det och råkade skära lite i skinnet och när det växer ut blir det lite taggigt. Enligt studier ändrar sig inte hårväxten men de kan se fult ut när det växer ut, hur gör ni med andiktsbehårning? Borde jag bara låta det vara och växa ut nu? Eller fortsätta vaxa/andra metoder? Innan när jag inte tänkte på det störde de mig aldrig men när man stirrar sig blind på något blir man galen. vill bara ha tips på vad som kan hjälpa eller om ngn vart med om liknande m.m Tack!

Annons:
mikkan01
2017-04-07 07:35
#1

Stämmer bra att hårväxten inte ändras. Håret kan upplevas som mörkare och grövre när det växer ut och det är inte konstigt för det gamla strået har nötts på varje dag och därmed blivit tunnare och ljusare. Alla har fjun i ansiktet, jag har alltid stört mig på mitt egna men aldrig ens tänkt tanken på ifall någon annan har fjun där, det är en sån naturlig grej egentligen. Det är bara en dålig vana att man sätter sig och letar brister hos sig själv. Det är nog ingen annan som tänker på dina fjun förutom du själv. Men stör det dig så mycket så har du ju absolut rätt till att göra vad du vill, vet många som stör sig på sin hårväxt, vissa bleker, andra rakar, vaxar osv. Finns verktyg speciellt framtaget för att ta bort fjun från ansiktet: https://fyndiq.se/product/589764-epistick-harborttagning-for-ansiktsha/ om det fungerar bra vet jag inte men vet att några av mina tjejkompisar använder sånt:)

~mikkan

outermission
2017-04-07 08:27
#2

Ja blev fulare att raka bort det och pinsamt att jag skärde mig men ser mer ut som en finne, men ändå. Kanske bättre å låta allt växa ut det är bara fjun inte skägg om man övertänker något så kan man störa sig. Undrar bara om ngn har tips eller erfarenheter? Vill inte bry mig men gör det ändå..

Honestyisdead
2017-04-07 09:20
#3

Jag har ganska mycket fjun i delar av ansiktet.  Jag låter det vara.

outermission
2017-04-07 09:23
#4

Hera tror du du ngn tänker på det? Men du kanske Inter bryr dig heller. Ångrar jag raka Aja inte hela världen

Honestyisdead
2017-04-07 11:16
#5

#4 Om någon tänker på det beror det på dom och inte mina hår. Jag lägger aldrig märke till sådant hos andra. Tror endast personer som själv har komplex för det ser det hos andra. Och jag kan inte bry mig mindre eftersom de flesta människor har fjun i ansiktet.

[Devya]
2017-04-07 22:31
#6

Jag har en del fjun. Min syster märkte det och blev fascinerad., Hon tyckte att jag var lika mjuk som en fågelunge.

Jag bryr mig inte ett piss om jag har fjun I ansiktet. Det gör bara min hud otroligt mjuk och min kille älskar att röra mitt ansikte just pga det. Han tycker att jag har den mjukaste hud han någonsin har rört. Så jag är stolt över mina fjun. ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: