Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 531 ggr
Anonym
Anonym
4/5/17, 3:34 PM

Social ångest och spänningar

Lider väldigt mycket av social ångest. Idag har det varit värre än på länge. Vet inte om det beror på att jag inte tagit min antidepp sen i måndags morgon (har glömt). Klarade med nöd och näppe av att äta i matsalen, men det var fruktansvärt. Har spänt kroppen så mycket att jag känner mig helt slut och yr. Funderade t.o.m på att gå och köpa en flaska vin på rasten och dricka i smyg. Alkohol får hela min kropp att slappna av som jag nästan aldrig kan annars. Det skulle vara underbart, men jag lyckades stå emot denna gången. Var bara tvungen att skriva av mig lite. Känner mig som ett vrak idag. :S Nån mer som lider av detta helvete och som vet hur det är? Går det någonsin att bli av med?

Annons:
Honestyisdead
4/5/17, 4:31 PM
#1

Det är ju av yttersta vikt att du hittar en metod för att komma ihåg din medicin om du funderar på vin när du glömt den.

Och ja det går att komma förbi det. Men inte bara genom medicin utan genom terapi också.

OlgaMaria
4/5/17, 6:35 PM
#2

Man kan få en hel del utsättningssymptom då man upphör med sin ssri-medicin. Så det är viktig att ta den då man ska ta den eller sluta med den på ett kontrollerat sätt och vara beredd på att det kan bli jobbigt. Det jag menar på är att så som du mår nu inte alls behöver vara så som du mår utan medicin, utan det är helt naturligt att må skit då man inte tagit medicinen på ett par dagar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[AnimeV4]
4/6/17, 2:01 AM
#3

Jag känner igen mig väldigt mycket. Var på fest nyligen (inte supa och svina-fest) för att fira ens 40-årsdag och så fort vi öppnade dörren ville jag hem, så jag slurpade cider och då kändes det myyycket bättre. I vanliga fall går jag inte ut på egen hand och jag kan därmed inte ens handla. Jag har tur som har hjälp med det.

Jag hoppade sista gymnasieåret till stor del av social ångest och är sjukskriven. Det hände ofta att jag tog med en matlåda och hämtade mat i matsalen och satt på internatrummet och åt/grät istället för att sitta därinne. Ibland skippade jag måltiderna helt.

Ställ larm för att komma ihåg medicinen?

Du får gärna PM:a om du vill!

Upp till toppen
Annons: