Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 3953 ggr
maggizponni
3/25/17, 9:32 PM

Knullkompis

Hej! Jag undrar om begreppet knullkompis / freinds with benefits! Vad innebär det! Är det egentligen hälsosamt för en relation? Är det bara ett utnyttjande egentligen? är en relation att ha? Vad är det för typ av relation och vad ger den för konsekvenser? är det bara en typ bekräftelse behov? Skulle verkligen vilja höra just din åsikt! Jag och en killkompis till mig (vi är 17) har börjat vara intima med varandra! Vi har inte haft sex men tror att vi kommer snart! Han varit kär i mig när vi gick sjuan och frågade på mig. Jag har aldrig varit kär i honom men träffade honom efter ett uppehåll nu och vi började ses och titta film och så helt plötsligt så smekte han min rygg och sen så har vi fortsatt och blivit mer och mer. Vi har inte haft sex än men tror att vi kommer snart. Jag har pratat med honom om han fortfarande er kär i mig men han säger nej samtidigt så säger han att om vi inte hade varit kompis så hade du varit min drömtjej! Vill bara veta ungefär om detta är en smart relation med Honom! Sårar jag honom fast han säger att jag inte gör det fast han för säger dig ibland! Gash jag vet inte! Vill bara bara vara intim med honom för han är jävla bra på det och snygg! är jag ingen och dum? Vad ska jag göra? Är jag elak även fast han inte säger det!

Annons:
maggizponni
3/25/17, 9:34 PM
#1

Sorry, min mobil byter ord! Hoppas ner fattar vad jag menar!

maggizponni
3/25/17, 9:38 PM
#2

När jag frågar honom om att han var kör i mig i sjuan säger han att han har glömt bort det….. Samtidigt sa han igår att han gillar mig men att det kommer bli stelt om hab berättar mer! Och då frågar jag vad han menar men då säger han direkt att vi bara är kompisar!

maggizponni
3/25/17, 9:39 PM
#3

Blir förvirrad! Han sa för 1 och ett halvt år sedan att han var kär i mig (då hade vi inte varit intima) men nu säger han att han glömt det

Aleya
3/25/17, 9:42 PM
#4

Det är ju en slags relation men det betyder att ni båda får ligga med olika utöver varandra skulle jag lättast förklara det som. Vissa klarar detta andra inte. Vill du bara ligga så ligg. Men jag personligen skulle fråga innan och göra klart om detta är bara nått som kommer ske en gång eller om ni ska vara kk eller hur ni nu ska ha för relation. Men gör klart vad ni båda vill först så slipper ni tråkigheter sen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

smellcaramell
3/25/17, 9:43 PM
#5

Jag har killkompisar som jag kan hångla med o.s.v. utan känslor, men tror inte det skulle funka om en någonsin haft känslor. Sedan är min erfarenhet(notera att det är min åsikt) att kk förhållanden inte funkar i längden då någon part brukar vilja ha en djupare relation/bli svartsjuk och då förstörs som hela relationen om inte den andra parten vill samma sak

mangemani4
3/25/17, 10:04 PM
#6

utav min erfarenhet så är KK både bra och dåligt.

fanns en period då jag var så less på allt vad som hette förhållande och känslor, så jag skaffade mig en KK. funkade kanon, man hörde av sig och sedan var det bara att tuta och köra och efter det så kunde man göra vad man ville, inga känslor, inga måsten, inga förpliktelser, utan bara sex och sedan hej då tills nästa gång hon och jag var kåta, vi båda var med på noterna och ville detsamma. men efter ett tag så blev det hela komplicerat, hon började få känslor för en och där stöp allt, då hon ville ha ett förhållande, vilket jag inte ville, så vi sa hej då. skaffade en ny och det hela rullade på på samma sätt som med den förra, men slutade ungefär på samma sätt.

KK är skönt och kul för stunden, men man får räkna med att saker och ting kan kompliceras längre fram om känslor börjar att komma krypandes,

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
Jojaton
3/25/17, 10:05 PM
#7

Man kan ju ha en exklusiv kk också. Att vara kk när den ena har känslor (även om killen du träffar inte uttryckligen sagt att han har känslor för dig nu, så tycker jag att det låter som att han har det, även om han kanske inte ens erkänt det för sig själv) är ofta en dum ide då det oftast slutar med att någon blir sårad.

Johanna - Instagram

Linn Is The New
3/25/17, 11:53 PM
#8

Jag skulle själv aldrig kunna ha en kk (jag har ju nu pojkvän, men om jag inte hade det!) För ofta har man bara sex, och mera sex inblandat. Alltså inga känslor, och relationer. Man knullar helt enkelt bara, och utövar varandras fetishar och kåta fantasier. Jag har så lätt för att få känslor, så jag kan inte ligga med någon om jag inte är tillsammans med personen. Sen kan ju avundsjukan komma in också, därav känslor också då.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

maggizponni
3/26/17, 9:24 AM
#9

#4 #5 #6 #7 #8 jag försöker klara upp med honom om hans has känslor till mig och han menar att han inte är kär i mig längre och alla gånger han har sagt att han var kär i mig vilket va i sjuan (ca 5år sedan ) och sen så han det igen för 1 och ett halvt år sedan! Nu när jag pratar med honom om detta verkligen är smart, känns det inte jobbigt att vara kompis sin drömtjej, och så sa jag ordagrant " jag måste få veta hur det är med dina känslor så du inte blir sårad på slutet!" Men jag får bara samma svar "nej vi är bara kompisar"….. Har tagit upp detta med honom 6 gånger nu och får samma korta och bestämda svar! Samtidigt så håller han på och vill gosa pch kela med mig när vi inte är intima med varandra alltså när vi inte har oralsex osv! Utan när vi bara står och ska typ laga mat eller något vill han liksom kela och gosa och då får jag ångest eftersom det känns som om han beter sig som om vi är ihop eftersom han vill gosa när vi inte har sex! Och det får mig att bli osäker igen! Men somsagt; när jag tar upp det så är det bara " nej vi är bara kompisar, jag har glömt bort att jag var kär i dig, samtidigt som han har sagt att jag är drömtjejen och att jag var hans största kärlek någonsin! Vem glömmer än något sånt! Och sen ringde han till mig igår kväll och ville bara säga godnatt ….. Vet inte om det är något tecken men det kändes lite konstigt att han ville ringa pch säga det när vi bara är kompisar som är intima ? Eller gör man sånt då? Gud jag vet inte ! Han gör mig förvirrad och efter och innan sex då blir jag osäker! Vad mer kan jag göra , jag vill ha sex med honom och jag har frågor Om hans känslor 6 ggr nu och får samma svar men sen så känns det som om han inte riktigt ser mig som en kompis ibland och han verkar bara allmänt som om han gömmer något!

Aleya
3/26/17, 11:21 AM
#10

#9 ditt inlägg visar varför jag aldrig fastnat för konceptet kk. Det är bara tjorvigt och slutar ofta trist. Sen med tanke på hur du mår och känner sedan innan så ja… går det åt helvete lär du inte må bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

maggizponni
3/26/17, 12:55 PM
#11

#10 vad tycker du jag ska göra?

Aleya
3/26/17, 1:02 PM
#12

#11 det måste du bestämma. Jag har sagt vad jag hade gjort. Du kräver verkligen att ett forum ska lösa dina problem. Eller det har du alltid gjort. Men det är nog dags att du börjar ta ansvar för dina val.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

oh-la
3/26/17, 1:25 PM
#13

om du vill behålla honom som vän utan att riskera att förlora honom för att han faktiskt får känslor tycker jag att du ska låta bli. grejen är väl att med tanke på att ni verkar ha oralsex så har ni ju redan sex med varandra, jag skulle backa ur även det. jag vet få kk-relationer som slutar med att båda bara backar och tycker att "ne, nu går vi tillbaks till att vara vänner". i många fall slutar det med att den ena får känslor ch i det här fallet verkar ju risken vara överhängande eftersom killen redan verkar ha haft, eller rent av fortfarande har, känslor.

tänk över vad du vill med er relation själv. vill du ha kvar honom som vän utan några konstigheter eller framtida eventuella missförstånd håller du dig till att vara hans vän och inget mer. 

nu kanske jag låter värsta anti kk-relationer, men jag har haft flera. de flesta slutade med att vi gled ifrån varandra, den ena gick in i förhållande eller liknande och det rann ut i sanden. en nära vän som utvecklades till kk slutade med att vi blev riktiga ovänner av olika anledningar. vi pratar inte ett ord med varandra idag. synd, för han var en fantastisk vän innan känslor kom in i bilden. mitt senaste slutade det med att jag gifte mig med, och är gift med idag, men där utvecklade ju båda känslor tillslut. min generella erfarenhet är dock att inte blanda in sex i bra vänskapsrelationer. det blir för komplicerat!

Annons:
Anonym
Anonym
3/26/17, 1:33 PM
#14

Du verkar ju helt tydligt inte tycka om hur han beter sig. Det gör dig förvirrad och obekväm. Det är upp till dig om du orkar hålla på så här eller ej. 

Jag har varit med om en liknande grej med min ex kk. Vi började med att flirta en hel del och ha sex. Det slutade med att han fick en massa känslor för mig fast han inte pratade om det. Jag såg dock hur han tittade på mig och det var tillräckligt för mig för att avsluta allt. Han blev otroligt ledsen och förklarade för mig att han älskade mig. Min magkänsla hade alltså varit helt rätt. Vi försökte ändå vara vänner fast det var svårt för honom och även för mig för jag märkte att han fortfarande var kär i mig.  Då jag blev tillsammans med min nuvaranda kille så blev det extra tydligt med hur mycket känslor han hade för mig  och nu har vi inte alls någon kontakt med varandra.

Nja, det är nog oftast en otroligt dålig idé att ha en kk. Det är väldigt själviskt och i slutändan brukar oftast någon bli sårad. Jag har inte ännu hört om något som skulle slutat bra faktiskt. Om din magkänsla säger att han är kär i dig så tycker jag att du bör avsluta det men om du vill vara självisk och tro på det han säger (fast det inte känns äkta) så kör på. Du gör ju inte något fel på att försöka tro på det han säger, men det är lite av en gråzon det där enligt mig. Om det känns fel så är det faktiskt oftast fel.

I värsta fall kan det här bli en otroligt rörig situation, speciellt om du mittiallt hittar en annan kille som du är intresserad av att bli tillsammans med. Jag hoppas för din skull att din kk inte är den svartsjuka typen.

Honestyisdead
3/26/17, 1:45 PM
#15

Jag vet många kkförhållanden som fungerat bra och fungerar bra. Men jag tror det är svårare i tonåren då jag fått intrycket av att man lättare blandar ihop känslor då.

Här är det ju tydligt att du ts inte tror på det han säger och då är det bara dumt att fortsätta.

Annielle
3/26/17, 3:58 PM
#16

Jag skulle definitivt inte lita på det han säger, jag tycker att det är uppenbart att han har mer känslor för dig än vad man har som enbart kompis, så nej skulle inte gå in i en kk-relation med honom om jag själv inte hade känslor för honom, fast då hade det ju å´andra sidan inte varit för att jag enbart hade velat vara kk så.

Har tyvärr själv varit den som har nekat till att jag har varit kär i en kille  som jag tidigare berättat för att jag var kär i och fortfarande var när han enbart ville ha en sexuell relation med mig (kompisar också, inte enbart sex), önskar att han hade fattat att jag egentligen ville mer (eller så gjorde han det och bara var sjukt egoistisk…)för den kk-relationen vi hade var helt vidrig för mig, mådde fruktansvärt av den och gjorde det i många år efteråt till och med.

Vad en kk-relation faktiskt innebär är ju olika för olika människor skulle jag för övrigt säga.

Vissa har ju enbart relationen till just sex och skulle aldrig umgås i övrigt, medan andra är "som vilka kompisar/vänner som helst" och ut över detta även har sex.

Är ju olika om man ligger med andra när kk-realtionen pågår också, bäst är ju att snacka om sådant och hur man vill ha det med det i så fall.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

mangemani4
3/26/17, 4:13 PM
#17

låter inte som en KK i över huvud taget. en KK är någon man träffar och har sex med UTAN något annat. inga känslor, inga tankar, inge "men tänk om han/hon tar illa upp" tänk, ingenting, bara sex och sedan klart, inga skam känslor, inga måsten, inga förpliktelser, ingenting som sagt. ha sex och sekunden senare gå hem om man så vill, utan att känna sig taskig eller några andra tankar, det är vad en KK är. känner man så som du gör och har dessa tankar, så har det gått längre än KK.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
3/26/17, 4:28 PM
#18

#17 Nu kan man ju vara nära vän med en kkoch då bryr man sig mer än om bara sex. Man kan umgås som vänner. Man har inte alltid bara sex.

Namiko
3/27/17, 1:14 PM
#19

Det finns två sätt att hantera det här på enligt mig. Antingen litar du på vad han säger och låter honom ta ansvar för sina egna känslor, fortsätter relationen men sätter tydliga regler och gränser för vad som ingår, vilket enligt dig verkar vara inget är annat är en vänskapsrelation som inkluderar sex (även oralsex räknas dit). Inget mys, ingen närhet utöver det.

Alternativ två, eftersom han får dig att tvivla på vad han säger och hans beteende gör dig obekväm, är att avsluta kk-relationen och bara vara vän med honom istället.

Själv föredrar jag alternativ 1. Jag tycker att alla bör ta ansvar för sina egna känslor och inte försöka gissa sig till vad någon annan tänker eller känner och ta hänsyn till något som man tror är rätt när en person säger något annat. Men då är jag också öppen med att jag litar på att folk säger vad dom verkligen tänker och känner för jag kommer att lita på att dom berättar det för mig, så dom inte kommer i efterhand och tycker att jag varit en idiot som inte förstod att dom menade något helt annat än dom sagt. Öppen och ärlig kommunikation är viktigt för att få vilken relation som helst att fungera, det är ännu viktigare i romantiska och sexuella relationer där man ofta har olika gränser och förväntningar som kan orsaka problem.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Devya]
3/27/17, 3:33 PM
#20

#19 Visserligen, men om man känner sig obekväm fast den andra försöker övertyga en om att han/hon inte har känslor för en så tycker jag att man ska avsluta det hela. Känns det inte OK så ska man nog lyssna på sin magkänsla oberoende. :) Så jag personligen föredrar alternativ 2. :)

Jag tycker att ts antingen avslutar kk förhållandet eller sätter upp regler angående närhet och gos utanför sängen.

Annons:
Lojs
3/27/17, 5:04 PM
#21

Vad jag kan minnas har jag bara haft positiva erfarenheter av att vara kk, ingen som fått känslor eller så, utan det har runnit ut i sanden när den ene fått känslomässigt intresse för någon annan. Men som någon redan skrivit i tråden kan det vara svårt när man är lite yngre, känslorna var i alla fall för mig så mycket mer svallande och lättföränderliga i den åldern.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: