Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 744 ggr
Anonymos
2017-03-22 14:57

Torrt underliv.

Hej på er!

Veckan efter att jag har haft mens och ska ha sex, är jag alltid så himla torr och skör i underlivet. Det gör ont hur våt jag än är vilket jag tror beror på att jag är väldigt torr. Jag har provat både tampong och binda, men vägrar menskopp då jag förmodligen skulle svimma av att tömma ut en liten kopp full av blod (är så blodrädd och med bindor är det ju uppsuget och likaså med tampong och därför syns det inte på samma sätt). Finns det någon kräm eller någon huskur som kan funka mot torrt underliv? Sover ofta utan trosor och annars har jag bomullstrosor så ofta jag bara kan.

/Anonymos

Annons:
Sarah
2017-03-22 19:45
#1

Kolla upp om du har Svamp. Kan blossa upp efter mens.

Åsa S
2017-03-22 19:58
#2

Japp kolla om det är Svamp först annars bör man undvika tampong ifall man har problem med torrhet för de kan förvärra.

Vagisan är en hormonfri fuktkräm mot torrhet i slidan så den kan man prova + ha en massa glidmedel när du har sex.

Rebexi
2017-03-23 18:39
#3

Pröva använda tygbindor, tror att det kan hjälpa då det är mindre konstiga kemikalier och som bonus kan du skaffa några med mörkt tyg så blodet inte syns lika mkt.

[Ulvarsdotter]
2017-03-23 21:27
#4

Tamponger torkar ut - binda är att föredra. Smörj in med olja/Vagisan. Tvättar du dig extra noga i underlivet under mens kan det vara en faktor till varför du blir torr efter mensen. Vatten torkar ut. Ta istället ljummet vatten blandat med underlivsolja på en handduk att torka underlivet med.

Det blir ju lätt fuktigt när man har bindor, försök därför ha luftiga kläder när du är borta, och inga trosor när du sover hemma. Sov hellre med en handduk under. Jag försöker vara utan trosor så mycket som möjligt hemma så att man får lufta sig. Det går ju såklart inte de första dagarna i mensperioden. Men ordentligt skydd under sig när man ligger i sängen/sitter i soffan.  Man kan ju ha pyjamasbyxor som är lösa men inte trosor under :)

[Ulvarsdotter]
2017-03-23 21:28
#5

ACO Glide är ett glidmedel som är vatten- och silikonbaserat. Just silikonbaserat är bra om man är torr, men för mig funkar det inte med enbart silikonbaserat glidmedel. ACO är jättebra däremot, hellre för mycket än för lite!

Upp till toppen
Annons: