Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 784 ggr
Facie
2017-03-22 10:37

Matsug av P-piller?

Jag har ätit p-piller i cirka 7 år och alltid varit väldigt nöjd då min kropp svarat bra och då jag endast behövt ha lindrig mens var tredje månad. 

På senare tid har jag dock insett att mina piller ger mig ett otroligt matsug vilket är otroligt störande då det känns som jag kan äta hur mycket som helst utan att känna mig nöjd. Det märks otroligt tydligt de veckorna jag inte äter pillrerna (för att få min mens) för under de veckorna är jag knappt intresserad av mat alls (precis som det var innan jag började med dem). 

Har någon annan märkt samma sak? Jag vill nu sluta med mina p-piller men samtidigt känns det otroligt surt att ha mens varje månad. 

Tack!

Pretty wise //

Annons:
Anonymos
2017-03-22 13:32
#1

Jag märkte när jag började med mina Cilest att jag upplevde större matsug, vilket också kunde vara vanligt enligt barnmorskan. Jag vet dock inte hur det är efter så många år med samma läkemedel. Upplever du kanske det bara de första dagarna när du börjat med vanliga ppiller igen? I så fall kan det ju ha med hormonerna och göra och det är ju i så fall normalt. 

Tänker att det bästa är att ringa en barnmorska i alla fall.

/Anonymos

Facie
2017-03-23 00:47
#2

Jo, det är alltid värst det första dagarna men sen håller det i sig mer eller mindre hela perioden för att sen upphöra helt så fort jag slutar med dem. 

Jo, får försöka kontakta min barnmorska..

Pretty wise //

sp0ngeb0b
2017-03-23 14:48
#3

Jag gick på p-piller i ungefär två år (Prionelle och Cilest), och jag fick också större matlust då än vad jag hade innan. Har alltid älskar mat och att äta, så reflekterade inte så mycket över det då men jag märker skillnad framförallt nu i efterhand. Gick även upp en hel del i vikt, men det var nog framförallt när jag gick på Cilest. Det var dock inte lika tydligt som för dig, jag märkte ingen skillnad när jag tog p-pillerna mot när jag tog sockerpillerna. Har nu hormonspiral och har fortsatt stor matlust men jag har lärt mig kontrollera det. Tror kanske att det inte är lika illa med spiralen på grund av att den inte avger lika mycket hormoner 🙂

Upp till toppen
Annons: