Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 614 ggr
Jungfru82
3/13/17, 4:32 PM

Mjölksyra

Detta är säkert fel forum men jag är kvinna så jag gör ett försök😊30 plus är jag också… Jag har inte körkort utan cyklar 365 dagar/år..jobbar inom restaurang ute på golvet och det är mycket vara igång och har gjort i ca 5 år. Senaste tiden då jag satt mig på cykeln för att åka hem eller till jobbet så är det som jag på en gång får mjölksyra…och knäna börjar kännas konstiga…min mamma har sagt att det kanske är för att jag inte dricker så mycket vatten….är det någon som känner igen sig .. Såg ovanför ena knät att jag börjar få ett litet åderbråck.

Annons:
tlover
3/13/17, 5:04 PM
#1

Det kan vara värt en sväng förbi vårdcentralen, jag tror liknande symptom kan vara järnbrist eller liknande (vilket är extra vanligt för den som tränar mycket och är kvinna)

l'm back

Jungfru82
3/13/17, 10:07 PM
#2

Cyklar och går mycket på jobbet tror du verkligen att det kan vara det…utöver jobbet och cyklingen tränar jag inte…jo så är jag väldigt trött för tillfället men det kan ju vara årstiden

tlover
3/13/17, 10:10 PM
#3

#2 Är du kvinna så är du redan då i riskzonen för järnbrist så det "lilla" kan mycket väl ha bidragit

l'm back

Annielle
3/14/17, 9:22 AM
#4

Värt att kolla upp D-vitamin på vårdcentralen också. Men sen kan det ju också vara så att det beror på stress och för lite återhämtning/vila, då är det ju kroppens signal på att du behöver dra ner på tempot och ta hand om dig bättre.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Jungfru82
3/14/17, 8:46 PM
#5

Tror ni det är skadligt att testa magnesium tabletter ? Tror ni det kan hjälpa?

tlover
3/14/17, 9:07 PM
#6

#5 Det är nog inte skadligt så länge du inte tar överdrivna mängder. Det är inte helt otroligt att det skulle hjälpa heller.

Men allra bäst är ju att kontakta vårdcentral eller 1177

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: