Annons:
Etikettoff-topic
Läst 922 ggr
flocken
2017-03-10 05:54

Bry sig för mkt

Jag har väldigt lätt för att bry mig Om andra för mkt. Det är väl en bra egenskap. För många år sedan hjälpte jag en kvinna från ett misshandel förhållande och hon fick bo hos mig i min familj. När hon kommit på fötter drog hon o aldrig mer hört av sig. Nu har jag ännu en vän. Jag är 33 och hon under 20. Hon bor på skola o har det jätte jobbigt med panikångest. Kommer inte kunna fortsätta skolan. Mitt i allt så har hon en mor som inte tar hennes problem på allvar utan ska flytta inom några månader och då står min vän/ hennes dotter utan boende. Hur ska jag kunna hjälpa denna unga kvinna ? Kommunen hjälper säkert till med boende. Hon har funderat på en distansutbildning.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
qayza
2017-03-12 08:16
#1

Så länge du inte åsidosätter dig själv och dina behov är det guld värt att du bryr dig och engagerar dig i andra. 🙂

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

Maria
2017-03-12 08:25
#2

Det är fint av dig att hjälpa andra men du får samtidigt inte vänta dig något tillbaks tycker jag. Du skriver att kvinnan du hjälpte för många år sedan drog och har aldrig hört av sig. Det låter som om du hade väntat dig det.

Förmodligen vill hon kanske bara fly från det gamla och allt som påminner om det.

Hur du ska kunna hjälpa denna unga kvinna har jag ingen aning om men tror att det bästa hade varit att bara finnas där för henne som stöd. Så att hon inte känner sig ensam med sina problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2017-03-12 08:34
#3

Träffade min vän igår o pratade och hon känns rätt positiv ändå. Men hon har det tufft. Kan nog inte göra mer än att finnas vid hennes sida.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: