Annons:
Etikettoff-topic
Läst 675 ggr
Sparven88
3/2/17, 8:58 PM

Saltsten till grill

Sambon fyller snart år. Nu börjar ju snart grillsäsongen igen (första gången vi har hus, så sambon lär nog grilla både frukost, lunch och middag). Han gillar med andra ord att grilla, och jag hade en fundering på att köpa en saltsten till honom i present. Är det någon som har testat en sådan? Visste inte riktigt om det finns andra Ifokus-sidor som kanske passar bättre, men jag testar här först! Tipsa mig gärna om det finns bättre! :)

Annons:
Zepp
3/2/17, 9:02 PM
#1

Saltsten till grillen?.. upplys mig.. jag har hus och grill!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sparven88
3/2/17, 9:06 PM
#2

#1 https://www.coolstuff.se/Saltsten-fran-Himalaya/13842?LGWCODE=13842;133249;7887&gclid=CJHtq5uDt9ICFYjKsgodLWcB4g Får man länka förresten? Annars får admin ta bort och ge mig ett snäpp på fingrarna! =)

Honestyisdead
3/2/17, 9:18 PM
#3

Jag gav min pappa just den. Men han har inte använt den.

pyromanen
3/2/17, 9:22 PM
#4

Inte testat men blir misstänksam eftersom jag vet att detdär "himalayasalt" inte slls kommer från "foten av Mount Everest@ utan från en saltgruva i Pakistan. Denna gruva är inte mer häftig än saltgruvorna i Tyskland eller Polen. Den rosaaktiga färgen beror på litelite järnoxid vilket ör det samma som rost. salt kostar runt 6-10 kr kilot så den är dyr! Och hur "läcker" är den efter några gångars användning? Förlåt, det blev väldigt negativt ha ha.

Sparven88
3/2/17, 9:32 PM
#5

#4 haha tack för den! 😆 Skämt å sido! Jag är själv lite tveksam till det. Eller jag tänker lite så som Hera ändå nämnde (om jag får tolka fritt) att det kanske är en sån grej som man inte använder sådär jätteofta ändå. Hela present-idén sket ju sig lite så att säga. Men är det någon som har något annat förslag? 😉

Honestyisdead
3/2/17, 9:37 PM
#6

Måste bara påpeka att den inte har använts eftersom det inte är grillsäsong. Tycker det är en kul present till någon som gillar att grilla bara för att testa :)

Annons:
Sparven88
3/2/17, 9:40 PM
#8

#6 sorry! Det var just det jag menade, att jag gjorde en fri tolkning av ditt tidigare inlägg! Ja, jag får sova på saken. Har inte så jättemånga andra alternativ heller i och för sig. Jag tycker det är såå svårt att köpa presenter.

Sparven88
3/2/17, 9:41 PM
#9

#7 tack! Ja, en bra stektermometer kan ju i och för sig vara en bra idé :)

Zepp
3/2/17, 9:46 PM
#10

Personligen så uppskattar jag grillstartern mer.

Grillgaffeln med termometer har jag slängt.. dels är den för kort, dels måste man byta batterier o sådant.. vilket man alldrig har när man väl behöver den.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

soundtrack
3/3/17, 11:30 AM
#11

Min sambo är ett riktigt grillfreak och den där saltstenen hade nog inte hoppat högt över direkt.. Men grilltändaren däremot är han helnöjd med.

Upp till toppen
Annons: