Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1195 ggr
lillan-65
2017-02-28 11:09

ont

Hej ja skule vilja undra en sak. O hopas på svar. Ja vet inte hur ja ska skrivaeftersom ja tyker det är pisnamt. MEN ja har ont eftersom ja är tor i underlivet. Ja var i föra veckan o kolade på apotekshylornana men det fins miljader o velja på o en masor o läsa hit o dit på förpakningana o ja har svårt o konscentrerera mej om det är rörit i afaren. O det är det. Samtidit vet ja inte OM det kan bero på mina medeciner som ja har mot epelepsi. Som hjör deta MEN ja är med över 50 år o kansje bero det på det. Men ja har igna andra symotm som svetning (ja fryser jemt o har iskala hender o föter. JO ja går till gynekeolog när ja blir kalad o ta prover o sånt ju MEN han är manlig o ja vil defrför INTE fråga han (titar aldrig på han. O OM det skule bero på mina epelepsimedeciner tenker ja att ja vil INTE klaga på dom tableterna efterom dom hjelper mej bra anars o vil inte bli av med dom o tenker att ja kan bota bort det sjelv med nån kräm från apoteket men det är så mågna o velja på. NÅN som har liknande o kan tipsa om nåt namn på nån förpakning??????? Deta påverka mej med eftersom ja är gift. Behöver verkligen hjelp snella.

Annons:
OlgaMaria
2017-02-28 11:14
#1

Jag tror du kan få väldigt bra hjälp om du frågar personalen på apoteket. De är väldigt duktiga på det och får såna frågor varje dag. Vet att det finns speciella krämer som är bra just i övergångsåldern men kan inte tipsa själv då jag inte har samma problem.

Tills vidare kan jag tipsa om att smörja med en vanlig olja. T ex kokosolja eller olivolja eller rapsolja. Det kan man också använda som glidmedel.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

lillan-65
2017-02-28 11:17
#2

nej ja vil inte fråga på apotekeket tyker det är pisnamt om det komer nån man kener in. Ja bor i liten by. Men tack endå för tipset.

Maria
2017-02-28 11:27
#3

Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen och fråga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Shettisar]
2017-02-28 11:31
#4

Har ingen erfarenhet utav ditt problem, men om man läser om olika gel på apotekets sida så finns ju det en del hormonfria gel som kanske skulle hjälpa dig?Ex Vagisan m.m. Ta dig tid att läsa om de du tror skulle vara något för dig så kanske du hittar just för de problem du upplever. Du kan ju fråga personalen om du klickar på den gröna fliken "frågor&svar" inne på ex Apoteas sida. Tror man kan göra det på de flesta sidor som säljer intim produkter.

OlgaMaria
2017-02-28 11:36
#5

Eller ring till ditt apotek och fråga på telefon. Du kan ju presentera dig med ett annat namn om du vill. 😉 Apotekspersonal är kanske bättre på att svara på det än 1177. Välj en tid på förmiddagen t ex när det inte brukar vara så mycket folk där. Eller så kanske det kommer några fler bra tips här.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aleya
2017-02-28 12:03
#6

Kolla på fass om det är en biverkning. Men det låter ju som vanliga klimakteriet. Och sen tycker jag att du ändå ska försöka prata med din gynekolog om detta eller försöka byta gynekolog om du inte kan gå till en man.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Bill&Bull
2017-02-28 13:11
#7

Tycker du ska testa Vagisan. Den är framtagen mot torrt underliv. Gå till apoteket och titta efter den. Ingen kommer fråga varför du köper den eller tycka det är konstigt.

||My Love For Animals Is Immortal||

[Devya]
2017-02-28 15:20
#8

Om du är 50 år så är det nog dags för dig att jobba på din blyghet och gå till apoteket och fråga.

Jag personligen har aldrig någonsin haft problem med att fråga efter hemorrojdkrämer eller liknande. Inte ens då jag var 18 och skulle gå och köpa hemorrojdkräm åt min pojkvän som var för blyg.  De på apoteket har nog fått höra allt möjligt vid det här laget. De är vana! Kanske också dags för dig att vänja dig med att prata om intimare saker? 

Men om du hellre vill lida i tysthet så kan du ju också göra det men jag rekommenderar alltjämt att gå till apoteket och be om råd. De vet väldigt mycket om lite allt möjligt. All respekt till personal på apotek! De har varit helt underbara då jag har behövt hjälp. 

Du har fått några tips här men nu hoppas jag att du faktiskt vågar gå till apoteket och fråga vart du hittar dem så du inte är för blyg även då. :)

lillan-65
2017-03-01 11:49
#9

tack för svar alla. Till Devya . Ja lider INTE i tysthet för då hade ja vel inte skrivit HÄR heler: O när det jeller BLYG så är ja INTE det MEN ja tyker det är pinsamt o prata om sånt. MEN JUST DERFÖR är det BRA med såna här sidor så ALLA kan få hjelp OAVSET VAD man haft för liv o har. MEN om du tyker det är jobit med såna som ja ska ja INTE undra mer. MEN tack alla andra o jo ja ska köpa vagisan o prova. O rolit för dej att du inte har problem deva. VISTE INTE att man måste va tuf o våga skriva här. O Devya du vet INGET om mej så ja tyker du inte ska skriva så till mej.

Aleya
2017-03-01 11:52
#10

#9 och varför är det pinsamt att prata om just dessa saker? Det är som vilken kroppsdel som helst.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lillan-65
2017-03-01 15:30
#11

Om någon klapar en barn melan benen istelet för o klappa nån på kinden. Räknas det DÅ fotfarandnde som vilken kropsdel som helst??????? För MEJ är det ialle fal STOR shilnad melan dom kropsdelarna.

Maria
2017-03-01 15:34
#12

#11 Det var en mycket märklig och osmaklig jämförelse.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lillan-65
2017-03-01 15:48
#13

Jo det tyker ja med.

Annons:
katrinekatrine
2017-03-01 16:12
#14

Angående det att vara för blyg för att tex stå på ett apotek och prata om intima problem så kan jag absolut förstå det. Det är samma för mig (som är runt 30)

Men det är ju inte att jag är blyg inför själva apotekspersonalen utan mer att det inte känns så kul om någon granne/arbetskamrat/moster osv skulle råka vara inne på apoteket samtidigt och höra om mina sexuella problem eller vad det nu kan tänkas vara som jag tycker är för privat för att dessa personer ska få veta det om mig.

Mitt råd till till ts är att ringa till apoteket, det har jag gjort när jag behöver råd om olika enklare saker som inte kräver läkarbesök förstås.

Aleya
2017-03-01 16:21
#15

#11 va? Men du är ju vuxen nu var det inte prat om barn. Tror du inte att en gynekolog har sett och hört det mesta om underliv redan? Och det är som vilken kroppsdel som helst då man som på andra ställen kan få problem där. Och då måste man faktiskt be om hjälp öppet och inte sitta och tycka att det är pinsamt. Tro mig, det värsta jag var med om är att jag måste ligga och visa upp mitt underliv då jag hade mens en gång och hade så stor smärta att jag var tvungen att få injektion via spruta på/i livmodertappen. Men jag tänkte som sagt att detta har säkert gynekologen sett flera gånger innan och jag måste få hjälp oavsett om det är en otrevlig situation eller ej. Så du kan ju välja att gå och ha ont för att du tycker att det är pinsamt eller göra nått åt det. Men dra för 17 inte in barn i detta, för du är 50 år och borde inse att du är inte ett barn och har man problem så då söker man hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
2017-03-01 16:36
#16

#9 Om jag hade vetat att du skulle ta allt på fel sätt så skulle jag inte skrivit alls. Jag menade faktiskt inget illa med det jag skrev, tro det eller ej. Jag bara konstaterade att om du är 50 år gammal så är det väl dags att börja jobba på din blyghet. Alla vuxna människor borde kunna gå till apoteket och be om råd. Visst får man tycka att det är pinsamt men det ska inte begränsa en från att fråga.

Forum till all ära men ibland är det ändå bra att fråga personalen på apoteket om deras åsikter.

Förlåt om jag förolämpade, det var inte min mening men om du vill ta allt jag skrev på ett negativt sätt så är det ju ditt val.

Upp till toppen
Annons: