Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 635 ggr
[[Tryptofan1]]
2/27/17, 1:32 PM

Urinvägsinfektion? Diffusa symptom

Hej hej

Tänkte börja med att skriva att jag ska bli uppringd av vårdcentralen senare idag, men då jag inte kommer få någon tid idag så tänkte jag att det vore intressant att höra om någon annan har upplevt liknande symptom som jag.

Så: för ca 1,5 vecka sedan fick jag liknande känningar som vid UVI, dvs. ständig kissnödighet. Började då dricka mycket vatten, citron, tranbär osv. men kissnödigheten kvarstod och det bröt aldrig ut som det brukar. Det svider inte när jag urinerar och jag har inte ont i magen. Känner mig endast kissnödig konstant, inte så att jag behöver springa på toa hela tiden men lite som om "jag skulle kunna kissa om jag hade vägarna förbi en toalett"-kissnödighet, om ni förstår…

Det andra symptomet är att jag har varit lite svullen och öm kring underlivet, liksom utanpå huden. Inte heller ett stort eller jobbigt besvär, det ömmar om jag trycker med fingrarna kring underlivet bara.

Jag har tagit nitrit-test (hemma) två gånger, båda visade negativt. Har även tagit graviditetstest som också var negativt.

Har någon upplevt liknande symptom? Vanligtvis när jag har UVI är det annorlunda och går över efter någon dag, kan jag ha en annan "typ" av infektion?

Annons:
TrettonåringVillHaSvar
2/27/17, 2:54 PM
#1

Hej! Min syster har samma problem och besökt doktorn men det var inget fel på henne. Tänk inte så mycket på det bara, måste du gå på toa så måste du. Finns inget fel på dig❤️

Åsa S
2/27/17, 5:40 PM
#2

Man kan ju ha myom eller nån cysta som ligger och trycker lite mot urinblåsan så det kan ju vara bra gå till en gynekolog och kolla. Myom eller cystor hos kvinnor är inte ovanliga de flesta är helt ofarliga men kan ju trycka mot organ och kan behöva åtgärdas ibland även om de inte är farliga. Det har do ck inte pågått så längeså det kan ju vara nått som går över snart så det är nog inte farligt avvakta lite ifall man vill men kvarstår problemen i flera veckor så bör man nog kolla upp det. Att behöva kissa ovanligt ofta kan vara ett jobbigt handikapp när man hela tiden är oroligt för om det finns toaletter dit man ska och när man behöver det. Har genomlevt några år av sånt och sista halvåret var en mardröm.

Upp till toppen
Annons: